|
|
|
|---|---|
|
Har just fått diverse skrot i framvagnen utbytt och framvagnen justerad. Skönt när det inte klonkar på ojämn väg. Dessutom blev ju bilen så stabil som jag förväntade mig att den ska vara. Har börjat åka minst lika fort på vintervägarna med 540:n som jag gjorde förut med ix:en. För bekvämlighetens skull med ASC:n på. Stabilt som f*n. Kan varmt rekommendera 540 med ASC som vinterbil. Till och med min dyra hustru, som INTE vill sladda och är mycket skeptisk till bakhjulsdrift, gillade att köra den :-). Får börja se upp med var jag lägger bilnyckeln... Återstår nu bara att utreda varför CD-växlaren vägrar spotta ut skivorna, hela skivpaketet sitter halvvägs inne, och varför fjärröppningen/-låsningen lagt av, batteriet i nyckeln är nyligen bytt så det beror inte på det. Mats E BMWCS 3050 | |
| Var på BMW Solna idag och där berättade reservdelskillen att länkarmar m.m. numera finns i aluminium till e34. Är det du har satt på? | |
|
Nej, det var de bakre jag bytte och jag tror att de bara är de främre som finns i alu. Dessutom var en styrled och ett stag till krängn.hämmaren glapp så de blev bytta oxå. Hoppas resten håller ett tag nu. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Jag hade nyss ett vandrande elfel där bl a centrallåset inte funkade. Berodde på oxidation där batteriets minuskabel ansluter till chassiet. |
|
|
Låter som det skulle vara värt att kolla. Tack för tipset. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Aluminium-bärarmarna är orginal på alla 540/E34. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.