AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
742

Tyst i högtalarna

Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Gokväll

Jag har ett litet stereoproblem....d e helt tyst i högtalarna :-)
Inte ett sprak ens. Har kollat samtliga högtalare med en extern stereo och d funkar prima. Stereon spelar bra om man provar med andra högtalare än d som sitter i bilen. Hmm känns som lite Moment 22 här..
Det gäller min E36 cabbe..nån som har tips..sitter d nåt delningsfilter nånstans som har fått tuppjuck?

Mvh

Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Skumt fel..
du har alltså testat en annan stereo i bilen & då funkar högtalarna?
& du har flyttat din stereo från bilen & testat den med andra högtalare & då funkar ljudet??

har jag fattat det rätt?

** Live Fast - Die Young **
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Det stämmer...verkar vara ett ovanligt fel för alla "stereokillar" jag snackat med samt de som försökt felsöka min bil med Ohmmätare har bara skakat på huvudet...de har aldrig varit med om liknande. Högtalare samt stereo funkar ju prima separat...så va sjuttan kan vara felet :-)

Mvh

kan det vara att någon av Dina kablar ligger emot plåt och att Din spelare är mer känslig än den andra Du testade?

Kanske inte så troligt att så är fallet, men i brist på andra förslag...!!!

mvh
Rutger
Visa användare
49
Hultan
325 cab-94
Jag tackar för tipsen! Ska informera om hur det går när jag undersökt vidare.

Mvh

Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Kolla om Du har ett steg bakom panelen på vänster sida i bagageutrymmet. Om det är så och Du satt in en annan CD-spelare än orginal så har Du med största sannolikhet blåst detta steg som är avsett för lägre signaler.

Lyckades med detta själv på en E36...

Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.