|
|
|
|---|---|
|
tjenare... tänkte bara höra vad en m3 3.0 gör 402 m på...var ute o testa med g-techen häromdan o fick lite tider på kärran.. mvh | |
|
Jag körde 13.56 på mantorp med gatdäck och när motorn var orginal. Nu vet jag inte riktigt men hoppas på att komma ner till 13 blankt |
|
| I standard utförande ska den göra låga 14-tider. | |
|
Vilka tider man får kan variera mycket på omständigheter och inte minst föraren. Men generellt sett så bör en hyfsad förare under vettiga förhållanden kunna fixa runt 13,5 s med en 3,2 så räkna med höga 13 till runt 14,0 med en 3,0. Med lite mindre prefekt repa så blir det lätt 14,0-14,5 s För att komma ner på 13,0 s så får man vara en gud bakom ratten och ha ett mycket bra exemplar av bilen samt en massa tur om man säger så, även med en 3,2.... |
|
| ofan...då e ja nöjd me mina tider..låg på runt 13.40 men min 3.0 helt orginal me 180 blås i slutfart..=) | |
|
180km/h i slutfart är grymt bra om de nu är en 3.0. 3.0 brukar ligga runt 165km/h. så har väldigt svårt o tro att din är original. En gång BMW alltid BMW!!! Länk |
|
| Det e ju mätt med G-tech oxå... | |
|
M_Lover. "ofan...då e ja nöjd me mina tider..låg på runt 13.40 men min 3.0 helt orginal me 180 blås i slutfart..=) " Mätt med GTech sa du...? Jag vågar då nästan påstå att du mätt med den modellen med röda lysande siffror...!? Du ska jag visa mig inneha svart bälte i glädjedödande och upplysa dig om att du högst sannolikt kan lägga ca 1 sekund eller mer på tiden och dra av ca 15 kmh eller mer på slutfarten på dina mätningar. Då hamnar du mer i närheten av verkligheten... Ingen standard M3 3,0 kommer i närheten av ens 170 Kmh i slutfart, jag har då aldrig sett någon göra det med tillförlitlig tidtagning. Ja inte ens med en 3,2 är det säkert att man klarar 170 kmh i slutfart. |
|
| Den sämsta g-mätaren i bilsports test för några år sedan visade väl mer än 20 km/h fel har jag för mig. Och jag har för mig att det var en av dom dyrare i testet dessutom. | |
| Jag hade en kompis som körde 14,70 och 172 km/h i slutfart med sin g-tech. När han sedan några dagare sensre köde på tullinge gick han i mål på mottliga 15,50 och 150 km/h... Det säger lite om hur mycket man kan lita på g-mätere :) | |
|
LexCom. "Jag hade en kompis som körde 14,70 och 172 km/h i slutfart med sin g-tech. När han sedan några dagare sensre köde på tullinge gick han i mål på mottliga 15,50 och 150 km/h... Det säger lite om hur mycket man kan lita på g-mätere :) " Jag tycker en rättelse är på sin plats av ditt påstående ovan. Det säger lite om hur mycket man kan lita på VISSA G-mätare.... Det finns alltså relativt billiga sådana manicker som man inte ska ha allt för stor tilltro till i alla lägen, de kan visa riktigt bra ibland och mer eller mindre åt skogen andra gånger. Och tyvärr är det oftast rätt svårt att veta när den visar rätt eller fel. Sen finns det lite dyrare sk. G-mätare som man kan lita väldigt mycket på, då de alltid ligger mycket nära sanningen bara man handhar dem rätt. Vilken kategori Gtech:en tillhör behöver vi väl inte fundera så mycket på... |
|
|
har kört 13.61s , 169km/h på 402m på bilsport strippen me gatdäck... har kört ngr repor me g-tach, fått 13.1s..litar mer på bilsports mätningar... Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
Mr M3 |
G-tech är nja inte så pålitliga som sagt. själv hoppas man på mitten 13tider eller låga 14 med ET Street däck.borde gå då bilen fortfarande är orginal i drivlinan och maskin. street/stripp bmw M3 |
| Garagekompisen körde 12:98/176Kmh med sin m3 3,2-97. | |
|
Dolores. Jag antar att det då handlar om den Svarta M3 3,2 från Västeråstrakten? I så fall givetvis en imponerande prestation, men det handlar ju inte om någon orörd originalbil på standarddäck heller. Om jag minns rätt så var det chippat, luftfilter, raceavgas med racekat, slicks eller liknade däck och sen kört på preppad stripp har jag för mig. De allra flesta 3,2 M3 som kör på strippen med eller utan småpill, har svårt att komma under 13,5 s och över 170 i slutfart. Några klarar det men de är inte så många, för då ska det lira bra och vara en duktig kille på spakarna. Den där svarta M3:an från Västerås, 12,98-bilen. Jag råkade en gång se den få smisk av en gammal alldaglig Sierra med två medelålders gubbar i, tre fyra gånger på raken dessutom.... |
|
|
Du har rätt Dr Tinnitus den var inte standard. Det var Yokohama r032 däck,chip,luftfilter och borttagna kattar. Men en gammal alldaglig sierra hmmmmm där är du nog inte riktigt rätt informerad. Den sierran är Tony från Avesta med en preppad saab 9000 aeromotor samt att det inte var Johan som spakade den vid körningarna där ute vid racet det var den nya ägaren som gjorde tappra försök mot denna otroligt härligt fula ford sleeper, ledsen att säga att den är ful Tony men din mening är nog att den skall se totalt sleeperaktig ut också. Mvh Hilda/V-ås |
|
|
Hej! Köpte en g-tech igår och var ute och provade 2 repor, den bästa tiden blev 13,28 slutfart 174,4 0-110 5,09 är klart nöjd, orginal däck. Ska träna lite starter i kväll och komma under 5 till 100. |
|
| 0-100 skall det vara | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.