|
|
|
|---|---|
|
Hade en repa mitt på min navigator skärm och ett tips jag hade fått var att det gick att använda en speciell polish som bla säljs på ClasOhlson mfl som heter Display Polish. Den är egentligen för telefon- och pda displayer men jag provade på en kasserad lcd och det verkade ok. Nåväl, sagt och gjort så provade jag det och repan försvann.. men det gjorde även anti-reflex behandlingen - GAAH! Funderade lite och kom på att det finns filter som är som en film. 3M mfl har olika sådana, men 3Ms är svåra att hitta. Köpte istället en filmkarta för 17" skärm, en Kensington Notebook & TFT protector (Ultra thin anti-glare and scratch resistant filter). Min idé var att lossa på själva ramen men jag vågade inte ta så det blev istället så att jag skar ut en filmbit på 144mmx78mm, rengjorde med antistatgel och pillade dit. Så nu har jag en repfri, reptålig och antireflex behandlad skärm igen. Yihaa! Men jag vill få det perfekt, så min fråga är nu: HUR lossar jag på ramen så att jag kan lägga filmen mellan skärm och ram? Knapparna är ju bara att slita rakt ut, och det ser ut som att man ska kunna klicka upp ramen med en flat mejsel men det vill inte eller så fegar jag för mycket. Någon som vet? Skärmfiltret finns på bla på Dustin, art.nr 5010076943 Länk På en 17" karta så får man ut 6 filmer för 16x9 så naturligtvis räcker en mindre om man så önskar. /Lasse | |
| Har du har 16:9 monitorn? Bifogar en Länk och längre ner på sidan så ser du hur 16:9 monitorn är monterad. Du måste först rycka listerna för att komma åt skruvarna. | |
|
Ja jag har 16:9 monitorn, men vad jag menade var att om du fäller ut 16:9 monitorn så syns det tydligt att det "borde" vara möjligt att ta bort även den överdel som gränsar/täcker skärmen. Alltså, inte behöva ta ut hela paketet, inte ta ur skärmen, endast frigöra skärmen. /L |
|
| Jag förstår vad du menar. Men jag _tror_ att du först måste demontera hela paketet för att kunna plocka ut "luckan". | |
|
Aha.. då blir det inte något för denna helg helt klart. /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.