|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad gäller vid motortvät av en e30? Spraya på avfettningsmedel, och skälja av med vatten? Eller vågar man använda högtryck? Då kanske man måste täcka över känsliga delar? Detta har jag funderat på och är, grön som jag är, lite skraj att ge mig på motortvätt. Tack på förhand av erfarenheter! >>>Need for Acceleration>>> | |
|
Jag tvättade min med nå motortvätt-medel... O spolade av med bara slangen lite ihopklämd så att det inte blir nå högt tryck! Dock så tänkte inte jag på lambdasonden så den pajja... Bilen stod hela sommarn innan jag orka bry mig om o leta fel! Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jag har kört många gånger med högtryck på flera av mina BMW, brukar låta bilen stå minst 12h efteråt, och blåsa av/ur det med tryckluft. Fick dock lite problem nu sist, man vågar mer med tiden... Det var inte vatten i tändstiftshålen eller i elboxarna, men motorn gick illa, AKUT-K sprit löste det, men jag tror att pga varmt ute och riktigt kallt högtryck, skapade lite kondens i fuilrail eller någonstans i bränslesystemet... motorn kanske inte var riktigt kall, bilen stod bara 5-6h innan tvätt Men det ska inte vara någon faran bara man är noga... |
|
|
Jag fick 2 månaders problem med motorgången efter att ha motortvättat min E30 (och kört ca 6 mil efteråt). Men låt det inte hindra dig ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Hur tvättar ni egentligen? ;) Har tvättat motorutrymmet flera gånger utan några som helst problem efteråt. Man tar det lite lugnt runt fördelaren och luftbox bara så är det helt lugnt (för mig i alla fall). Fast det är klart, har man läcka på nånting nånstans kan det ju vålla problem. ///BMW - Was sonst! |
|
| Jag har tvättat M50:n ett antal gånger utan problem, men jag körde rätt hårt denna gång, mycket under/nära och kring insuget, kan ha orsakat något lustigt, men det löste sig | |
|
Tack för alla tips! Jag kommer aldrig känna mig nöjd om jag inte får tvättat rent motorrummet. :) M_perrson; hur ser "lambdasonden" ut och vart sitter den? >>>Need for Acceleration>>> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.