|
|
|
|---|---|
Jompa E |
Jag har ett klonkande från lådam när jag växlar mellan ex 1:an till 2:an, om jag kör normalt, Men om man verkligen gör det försiktigt, och pressar ner kopplingspedalen så hårt det går ner i mattan, så låter det ingenting. Samma sak när bilen är kall. Då är den tyst och funkar som den skall. Vad kan detta bero på? /Jompa E36 cab |
|
Hej jompa! Jag fick et mycket kostigt fenomen på min vexelåda..: när motorn inte gick kunde jag få i växlarna utan problem, men om jag startade motorn så kunde jag. pressa kopplingspeddalen i mattan, det var omöjligt att få in en enda växel. bilen rullade sakta framåt om jag pressade på växelpedalen framåt sakta sakta.... Så jag frågade runt och en del sa att det är dit stödlager som är kass , köpte ett nytt lämnade in bilen för rep. till en viss "sketjonte i habo" jag rekomenderar han i allt. och han tog i sär det men då var det tryckplattan som hade släppt från kopplingskopan.... (alltså skruvarna) så jag fick köpa en ny koppling 1800:- och han satte dit det arb 2000:- så ger jag fulkla spjel igen... /mose |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.