|
|
|
|---|---|
| 330i e90 provkörd i nya nummret av teknikens värld, en riktig jordskredsseger för bmw:n mot audi a4 3,2. Inte så oväntat iförsig... | |
| Har inte läst tidningen ännu, roligt att den vann över audin i vilket fall som helst. | |
|
Dålig högfartsstabilitet var väl en av få plumpar i protokollet...Dvs i hastigheter över 160km/h får man "passa" med ratten. Annars så var ju bl.a. prestandan otroligt bra. T.ex 0-100km/h på 6,2 sek,bättre än "fabrikssiffran(6,3). Mvh Janne. |
|
|
Beträffande tiden 0-100km/h. Teknikens Värld testade en M5-89 i nr 21 1989 och fick samma tid 0-100km/h som denna 330i. Säger en del iaf :) Mvh Janne. |
|
|
Verkar vara en underbar bil, motor, teknik, komfort, körkänsla. Men varför måste den vara så satans skitful... är detta den sista modellen den gamle FIAT designer Bangle har fuckat upp totalt. |
|
|
Jag tycker den är snygg....Förutom baklysena :/,har svårt för dessa som jag tycker är "japsdesign". Nåja...Bilens egenskaper totalt sett gjorde ändå att jag har hopp inför framtiden ;) Mvh Janne. |
|
|
Snyggaste nya BMWn på länge. Skulle gärna äga en sån. Helst då 330in förstås. Men lite underligt att den var högfartsinstabil, måste bero på föraren... ;) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Fula invändigt gillar inte e60 invändigt heller,tycker e46 är mycket snyggare och trevligare inuti. Harprovat e90 325 och körkänslan var det defenitivt inget fel på dock. Lelle BMWCS 03900 |
|
| Jag bara misstänker att den dåliga stabiliteten i hög fart beror på de f-de Run Flat-däcken som många ägare klagat på. | |
BMW_M3 |
tycker den är för lik 5-serien. men e det nogån som vet när cupen kommer. ha det bra. |
|
Skrev i min egen tråd men den blev visst raderad. Man kunde inte tro att 330 skulle vinna så klart när man läste texten. Att dom hade problem med högfartstabiliteten förstår jag inte. Iof så är dom väl vana att ratta Porsche och Ferrari. För min är hur stabil som helst i dom farterna. Hoppas nån kan testa 325 snart. dom har testa alla modeller nu utom just den prismässigt mest intressanta E90. |
|
|
Oerhört imponerande prestanda för 330:n!! Skillnaden mellan nya 330 och gamla m3 3,0 verkar vara hårfin. Synd på utseendet bara :( Tycker e46 är klart snyggare men det kommer väl något M-paket eller facelift snart som fixar till det också... ;) T4 -99 |
|
|
Det låter lustigt att den skall vara högfartsostabil. Kanske nån hjulvinkel eller något som inte var optimalt justerad? Den 325i och 320dA jag provkört gick som tåget. Kan dock hålla med TV om hög ljudnivån. Asken |
|
| Jag körde 325 (med 225/45-17 dubbfria vinterdäck) och 330i med samma däckdimension som TV:s testbil. Skillnaden i ljudnivå var mycket stor mellan de två bilarna. 325:an var mycket tystare (tror inte den hade punkteringssäkra däck) än 330:in (som hade punkteringssäkra däck). Däckvalet verkar spela stor roll med andra ord. | |
| Den halvdåliga högfartsstabiliteten var det första negativa jag anmärkte på när jag var med och körde hem farsans 330 så nej det har inget med förare att göra. skillnaden mot nya A4 är stor, men så är ju också audi med sina längsmonterade motorer framför framaxeln kanske några av de mer stabila bilar i hög fart man kan köra. | |
|
Fick upp min i 250 mätarfart helt odramtiskt och det var nyss inte en bil på hela sträckan, verkar gå att få upp den några kilometer till men jag var tvungen att svänga av E18. |
|
|
Konstigt tycker jag att Audi inte kan bättre! Att BMW vann så överlägset. :) Vad tror ni är orsakerna till BMWs framgångssaga? >>>Need for Acceleration>>> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.