|
|
|
|---|---|
| hur i *pip* får man bort länkaget till torkararmarna på en E34???.......och nån som vet om det finns lösa delar att köpa när det har glappat upp eller om man måste byta allt? | |
|
Finns lösa delar. Bytte en länkarm på ix:en jag hade förut. Den var det inga problem att få loss, den lossnade alldeles själv en regnig kväll. Rätt slitna bussningar på den.... Mats E BMWCS 3050 |
|
| jamen asså...hur kommer man åt att plocka bort dem?...inifrån kupen eller? | |
|
detta är en vild chansning men jag tror du kommer åt det från motorutrymmet,på torpeden så fär du plocka bort lite prylar för att blotta länkaget, eventuellt nån fläktmotor och lite såndant skall väck. Jag kan ha totalt fel men iallfall en gissning. Surfa in på Länk |
|
|
Beror på hur mycket du behöver komma åt men den länkarm jag bytte var den på förarsidan. Börja med att öppna motorhuven. Sedan monterar man bort torkararmen/-arna. Däreftr får man pilla bort diverse plastpluppar (de går antagligen sönder och kallas för expandernitar) för att kunna ta bort täckplattorna, det är en för höger sida och en för vänster. Då kommer man åt i alla fall delar av länkaget, själv hade jag bara vänster sida borta så jag vet inte hur det ser ut med resten. Har förresten kollat lite i ETK och det är inte allt som finns i lösa delar. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.