|
|
|
|---|---|
|
Bla körning och om ni tucktar den hårt...??? Är lite inne på köpa en diesel.. BMW FOR LIFE | |
|
mitt personliga rekord är 0,69 l/mil. Då blev den hårt sparkad. Vanligtvis ligger den mellan 0,55 och 0,6. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
När jag kör mycket stadskörning och gasar på mycket och ofta, så dricker den runt 0.8-0.85 med KCR box monterad.. på vägen om man följer skyltarna så ligger den på 0.5-0.55 och kör man med lite moms och lite omkörningar, så runt 0.6-0.65.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Kan nämna min lägsta notering på 0.48, 20 mil med 235/40-18" snittfarten låg då på 84km/h tror jag.. Diesel-räsern /Rickard |
|
| drygt 0,6 ligger den på i snitt..ska tilläggas att bilen går 16 mil landsväg varje dag och att farten är "+ moms"..däremot blev det viss skillnad i förbrukning med sommardäcken..breda 17" går tyngre än smala 15"... | |
|
SKRIV GÄRNA VAD NI HAR FÖR MOTOR BMW FOR LIFE |
|
| Pierran: Om du tittar till vänster under "äger följande BMW:" så der du vilken motor dom har. Bara ett tips.. | |
|
har en 330 d -00 ... motor på 3LITER Pendlar varje dag till sthml från Eskilstuna (22mil,tur och retur) farthållaren på 139-140 helavägen..bilen drar 0.62- 0.63. Kör jag hårt, kommer ja upp i 0.8 någoting. 2 = 2 2²= 4? /IX |
|
|
jag tar åt mig motorfrågan.. har en 320d -01.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Min står på 0,65 och 0,66 enligt färddatorn... /Johan Min bil: Länk HRE H&R ACS Arqray |
|
|
Ok har en femma (tre liters), men förbrukningsfrågor är alltid intressanta så jag skriver en rad iaf. Långstyrning efter skyltar 0,5-0,55 efter datorn (visar dock tyvärr lite för lite) blandad körning runt 0,6-0,65. Körde hem från jobbe en dag (ca 4 mil) och snålkörde mellan 90 å 100, ganska mycket nerför och fick upp siffran 0,38!!! Ok en glädjesiffra, men ganska kul att småskryta med i vissa sammanhang :) Diesel-Framtidens melodi / JK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.