AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
543

Stötdämparinfo - brådis

Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Halloj!
Jag behöver veta vad för stötdämparinsats fram jag skall ha till 520 -89:a. det finns två sorter och den ena är 16mm lång kolvstång under gänga och den andra är 41mm lång kolvstång under gänga. Varken Mekonomen eller BMW-group vet vilken jag skall ha. Tänkte mecka med eländet i helgen så jag behöver köpa hem dem i dag. Vore evigt tacksam om någon vet besked och skriver nå´n rad / Peps
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

om du ger dom chassienumret måste dom väl kunna se i datorn vad du ska ha för grejer?
Länk
Länk
Länk

Dessa kanske hjälper dig att hitta något matnyttigt?

Lycka till!!
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
På bmw säger de att de bara har en sort som hör till bilen men det är en beställningsvara och de kan därför inte se hur lång kolvstången är under gängan. Mekonomen säger att det finns de två tidigare nämnda varianterna. Mekonomen är 850 kr. billigare per dämp så jag tänkte köpa därifrån men de vet ju inte vilken modell som jag skall ha.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tjena Peps!

Tyvärr är det enda säkra att köpa två av varje sort, först när man tar ner de gamla så ser man vilken sort det ska vara.

Förvissa dig bara om att du får returnera paret med längden som inte passar, Mekonomen kan vara svåra om du inte vidtalat det i förväg.

Länk var VÄLDIGT tillmötesgående när jag funderade på att köpa dämpare fram till 735:an, jag ångrar att jag inte gjorde det - de kostade bara 1/3 av vad alla andra skulle ha... men fraktkostnaden blir ju iofs dubbel när du ska returnera ett par...

Jag köpte dämpare bak till Passaten nyligen därifrån och jag tycker nästan att de var lite för hårda... =)

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.