|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! Sökt i forumet men hittar ingen bra beskrivning på hur man går tillväga för att demontera yttre dörrhantagen på en E46. Någon som har den erfarenheten !? | |
|
Lyckades till slut komma på hur det gick till. På Kortsidan/innersidan av dörren finns en täckbricka i höjd med hantaget, under denna finns en bult som håller fast bakre delen bakom hantaget eller låsmekanismen. När man tagit bort denna så sitter bakre delen av hantaget med en mindre genomgående bult som man skruvar innåt, då släpper bakre delen av hantaget och främre delen dras ur skena. Så enkelt var det, alltså dörrsidan behöver inte monteras bort. |
|
|
Tack för att du beskriver hur du gjorde! Jag missade tyvärrr din fråga, men jag kan bekräfta att det är helt rätt. Jag gjorde själv detta arbete för två år sedan, och lyckades då hitta informationen på ett amerikanskt forum. Observera att ovanstående princip gäller för bilar tillverkade från september 2000, innan dess lär det vara lite annorunda. Så här ser delarna ut före Länk respektive efter Länk september 2000. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| hur får man loss det å en -98a då e46. jag hittar ingen skruv under täckbrickan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.