|
|
|
|---|---|
|
Satt och kollade genom lite annonser och hittade 2 Z3'or med liten äkta VV skylt fram. Har mailat VV och undrar varför vissa exemplar av en bilmodell får ha en liten skylt och andra inte. Skall bli spännande att se vad de svarar. Känner ni för det kan ni ju hjälpa mig att mailbomba dem. =) Fredrik M | |
|
Kan ju var USA-importer? Eller är det stor skylt bak? Brudar Bärs BMW! |
|
|
Under en tid var det helt ok att beställa en liten reg skylt fram utan att ha några skäl. Dessvärre blev det en storm av folk som beställde desa skyltar för att snygga till sina bilar och vägverket upphörde sedan med att erbjuda denna möjlighet. Så där har du en anledning. De KAN vara usa importerade Det kan också vara så att beiktningsgubben som inregistrerade bilen som privat import från tyskland satte "liten skylt fram" i reg pappret. har själv blivit tillfrårgad av besiktningsgubbarna om jag ville ha liten eller stor skylt fram. Eller han som har bilen kanske drog en vals om stora extraljus och fick på så vis en lite skylt fram! |
|
|
Båda bilarna har reg nummer som är efter min bil, börjar på T. Jag har ett S på min, båda bilarna är tysk import, precis som min. Det jag vill åstadkomma är att det skall vara lika för alla, som det är idag är det väldigt godtyckligt och det måste ju vara bättre att vi har en riktig liten skylt istället för en hemgjord eller ingen alls. Fredrik M |
|
|
Turligt nog är det inte lika för alla i Sverige. Personligen tycker jag att man borde få välja vilken skylt storlek man vill ha, precis som man fick innan! Dessväre tycker INTE polisen om de små skyltarna så de lade in sitt veto mot detta, vilket är en av anledningarna att bara bilar som "kräver" en liten skylt får det! Men som sagt, det går att fråga/be om en liten och man kan ha tur.... |
|
tvåtakt |
Gå till BMW och beställ en skylthållare för Amerika. Eventuellt vill Vägverket ha en bild på bilen, och då får du skicka en. Det fick jag göra på en jänkebil, som inte fanns i listan över bilar som fick ha liten plåt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.