AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
736

BMW M10 turbon !!!?

imenhoteb
Hur många här på forumet har eller håller på å turbo konvertera sin m10 motor!!förutom jag?
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Inte jag iallafall....
Men kul att nån gör det...
Hoppas det går bra och att du blir nöjd med den...

//Cosmos
E28 Registret # 160
o/_______\o
(Oo=00=oO)
[]=****=[]
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Ett hett tips är att kolla in drive.to/02tavlan där finns några stycken...

Lycka till!

Rikard, www.jmbracing.nu

jag är sugen som bara den. Vad ska du ha för ett grenrör imenhoteb?

Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
m30/745 motor
323E21terror
Jag känner till en kille utanför Helsingborg som har turbokonverterat sin 2002a, kan det vara han som är en av dem som finns på 02-tavlan?

farten är min drog
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Japp, vad jag vet finns det 3 st turbo-02 i Helsingborgstrakten :) Iaf 2 tittar in där ibland..

imenhoteb
har ett som ska till en bmw 02 !!!men!!!kan släppa det för 2500 kr!!!det jävliga är att då får jag göra ett till??Det tar tid å ork!!
har du lust att skicka ritning på ditt grenrör?

Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
m30/745 motor
MIRRE75
Ritning??????? Halå,, du plockar bort grenröret,sen bestämmer du var du ska ha turbon,sen är det bara att
dra rören till turbon!!

glömm det här att man ska ha alla rören lika långa,
för du får tillräckligt med effekt ändå.
Andra bygget bygger du sen proffesionelt!!!
Jag säger det här för att turboladdning är beroende,
man är aldrig nöjd med effekten!!!!!!!!MORE POWER!!!!

Mirre
imenhoteb
Hmmmm nä det där med lika långt e ju inge måste!!Men kan ju Bygga typ pulserande!!går även med konstanttrycks rör!!Funkar lite anurlunda om man vill ha lite körbarhet..å så hållbarhet mm ... Det jävligaste e väl när man ska ta Teori till praktik!!det är då man kan springa in i väggen...

mirre75:

Jag har bara ett grenrör och det är extraktorgrenrör. Vill ej kapa sönder det för att bygga grenrör och jag vill heller inte att bilen inte ska vara körbar under den tid det tar att bygga turbogrenrör. Vore grymt lätt om jag fick ritning, men det är klart: Varför göra det lätt för sig????????

m30/745 motor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.