|
|
|
|---|---|
|
Ja, hur känner Ni när Ni läser det? Är det någon sorts fördom mot dieslar som härstammar från 70-talets Tysklandsdieslar aka 123/300DÖD? Om vi idag snackar dieselbilar så bör vi väl avse dagens dieselbilar, som garanterat inte låter som vad folk associerar med "dieselljud". Men det är ju ivf bra att dieslar är idealet för alla bensinare, då de "vill" låta som en /gammal/ dieselbil. Öhm, hur ska jag få fram min poäng..? Den är iaf något i stil med: "Jag blir lite pjutt när folk hånar dieslar". | |
|
En diesel har ju ett typiskt tickande/knackande ljud, och jag har svårt att tänka mig att någon anser att det ljudet är "vackrare" än ljudet från exempelvis en rak bensinsexa, V8 eller V12. Att sedan BMW fått till ljudet vis gaspådrag ganska bra på de nya dieselmodellerna, samtidigt som man effektivt dämpat knattrandet på tomgång är imponerande och trevligt. Men en diesel låter fortfarande inte i närheten så vackert/häftigt/trevligt som en bensinmotor. Däremot kan jag tycka att det inte spelar så stor roll om man exempelvis jämför motorljudet i en 120i (4-cyl) med en 120d (4-cyl). De låter ungefär lika trist båda två. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle Hansen: Tycker om din sista mening först skriver du upp förväntningarna i början av din text sen skriver du ner den totalt:)) |
|
|
Gillar dieselsoundet från sexan, lite lastbilsaktigt, utstålar kraft och säkerhet. Sen är det ju faktiskt riktigt roligt att åka och tanka också, för det blir ju inte så ofta :) Diesel-Framtidens melodi / JK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.