|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är helt ny i bmw världen. Har kört Cadillac seville STS under flera år, men nu börjar det bli dags att införskaffa något nytt. I det fallet så har jag börjat titta på BMW 750. Jag har hittat en bil på Länk "BMW 750i Leder/Xenon/TV/Navi" Det är en 99:a, jag har sett att dom sänkt priset till 15900€ Skulle vara tacksam för ett råd eller tips.... | |
|
Tänk bara på att de flesta Tyskar har en helt annan inställning till att skruva mätarställningen, att den ska säljas nu när den precis ska slå om till 10.000 mil känns "arrangerat", naturligtvis kan jag ha fel... En 750 är inte en bil som man lätt blir av med heller om man gillar att byta bil ofta (om du nu köper den), jag skulle försöka pruta 1-2000 € till... Men annars var den rätt fullsmetad med elstolar, 10 airbags och språkstyrning! Hoppas du inte glömt Tyskan... =) Tycker du ska maila säljaren och be honom skicka 2-3 högupplösta bilder (5 Mpixel). Du har ju även importguiden Länk som ger bra info. Mvh |
|
Scheckheft |
Hej och välkommen till Autopower. Använd dig gärna av sökfunktionen "Sök inlägg" ovan. Sök på t ex e38 and 750 och du får mycket information. Angående detta objekt: Mycket av det som räknas upp i annonsen är standard hos en 750. Extra är TV/navi, RDC och aktivstolen. Fälgarna är inte original. Att kolla upp historiken är a och o. Be de faxa upp chassinummer, Fahrzeugbrief samt serviceboken och kontrollera stämplarna. Ring/maila de verkstäder som har stämplat boken. Kontakta tidigare ägare som finns i Briefet. Mvh Scheckheft |
|
Tack för svaren så långt, återkommer säkert :-D Jag skall kolla runt lite till och alternativt kontakta säljaren. Jag har även släkt i Tyskland som skulle kunna hjälpa till med undersökning... Hmm! Språkstyrning. Det innebär säkert att man inte kan ställa in denna till engelska??? ;-) |
|
|
Har du kvar din cadillac? Jag är nämligen lite småsugen på en sån. Der schönste Wagen von allem |
|
|
@ Baader Jo, den finns kvar. Men den har gått 33000 ärliga långmil och behöver lite småfix. Men ingen rost och överlag fungerar den perfekt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.