AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.306

Från "lik" till fint bruksskick på 2 dagar...

Sida 1 av 2
Goafton gott folk!

En kompis till mig kom över en 528i -86 för någon vecka sedan. Han fick den i inbyte mot en annan bil, och den var riktigt nedgången. Maskinellt så går den dock bra. Jag bestämmde mig för att ta mina 2 lediga dagar och pyssla lite med "åket" :) Igår eftermiddag började jag att tvätta henne. Jobbade till efter middagen och sen fick det vara nog för den dagen. Sen idag så körde jag en vända invändigt. Vart faktiskt förvånad över resultatet. Bilstackarn hade inte fått vård på säkert ett flertal år, så hon vart nog glad efter mitt "lilla" ingrepp. Här kommer lite före och efter bilder på henne! (Har ju lovat Kalle dessa bilder) ;)

Före:
Länk

Efter:
Länk

Va säger ni om "pärlan"? =)

Mvh Tobias
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Mycket fin gammal E28:a!!!

rodge dodge
BmwCS #5251
Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Så mycket finare efteråt. Starkt jobbat!
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Snacka om skillnad. Lagade du rosten på den också? Kofångaren bak såg rätt skabbig och rostig ut innan. Vilket medel använde du för att få den så fin? Autosol?

" tvätta, tvätta, tvätta.... "
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Snyggt jobbat Tobias.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Åhhh du är SÅÅÅ duktig på att tvätta Tobbe!!!
Hehe, tack så mkt grabbar! =) C.Svensson: Har inte rost lagat så mkt. Den har lite rosor, men det får man ju räkna me på en sv-såld bil som e 19år... Autosol är korrekt på kofångaren! :)

Mvh Tobias
Bra jobbat, vilken skillnad, och så härlig den blev efter din behandling! Hoppas att du fick 10 000:- betalt, för ungefär så mycket känns det som bilens värde steg :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Hehe :) Kalle, faktum är att ja får mellan skillnaden om jag lyckas sälja den dyrare än va polaren fick den för :) Va tror du den har för värde? 23000mil...

Mvh Tobias
Tobias 320i-94:

Bra jobbat du kanske borde öppna eget? Jag skulle lätt kunna anlita dig vid behov av städning och putsning av bil.
Starre: Hehe, ja man har ju funderat på det. Har dock ingen kunskap om maskinpolering än, men det går ju att lära sig. Skulle dock vara drömmen att öppna en rekondfirma :)

Mvh Tobias
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Hmm, svårt med värdering. Men typ 8000:- kunde kanske vara rimligt?!?!

12 000:- cirka borde man kunna få för den om dokumentation är i sin ordning. Lycka till :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Eller närmare 10000:- kanske....;) Svårt med värdering på E28. Man får ju E34 för samma pengar och det är ju en betydligt modernare bil. Men vill man ha E28 så... och det vill man ju. I alla fall jag....:)

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Ser ut att vara fin inredning, utan hål på förarstolen. Det är ju nästan unikt....;)

Hehe, ja det va där någonstans som ja hade tänkt att annonsera henne för :) Får väl se om det blir något "sug" efter denna bil... Perfekt draghäst då den har dragkrok å allt :)

Mvh Tobias
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Skulle vara kul och titta på den. Om du ska till träffen på måndag Tobias så kan du väl kanske ta med den? Man e ju lite sugen på e28 :)

Min: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Med tanke på att denna"lik" Länk gick för 7K så borde du kunna få 10K!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vad ligger förbrukningen på en sådan?

__
///M som i Mugge.
En soligt vårsommardag så får man nog en 12K om den går bra. En perfekt första bil.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

>>Abbe
Det är trots allt lite skillnad. En M535 ligger på ett helt annat plan värdemässigt. Men visst, 7000:- för den ska nog säljaren vara riktigt nöjd med...:=

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.