|
|
|
|---|---|
|
då var det dags att skaffa "nya" slusteg, så jag undrar helt enkelt om ni har lyssnat något på följande steg och tycker de är bra/dåliga/bättre än osv osv... budgeten är satt till 4000, och det ska räcka till 2 slutsteg så jag kommer alltså att köpa begagnat. MDS och liknande är helt ute ur leken för länge sedan... de olika jag funderar på nu är: 4kanals: Rockford fosgate punch 200a4 alt 400a4 DLS reference 200 JBL P80.4 2kanals alt 1kanals: Rockford fosgate punch 360a2 Phoenix gold M100 JBL P160.2 tips på andra steg mottages gärna och helst så ska båda stegen vara likadana. har inte pysslat med bilstereo så mycket och bor lite långt från allting så det är svårt att lyssna själv på något, och det som prioriteras är välljud inte dunka dunka... som sagt... Tips, svar, lösa funderingar m.m. mottages tacksamt! | |
Robsarve |
4-kanals R/F. DLS reference låter som tuggad kartong, JBL steget är rätt ok, men de gamla Punchstegen har helt annan kraft. 2. M100:at är kraftigast och låter bra (det är ju PG!) men R/F är inte dåligt och matchar då fyrakanalaren. tycker Erik |
|
ok, tack för det svaret! blir nästan lite sugen på att köpa ett reference 200 bara för att höra hur en tuggad kartong låter ;) dessa är dock bara tillfälliga lösningar tills ekonomin blir bättre, då ska det i Mcintoshslutsteg borde väl ha hunnit med det till nästa sommar... |
|
|
Hej. Jag skulle gå på Alpine V12-serien. Svår att få tag på men helt klart enastående ljudåtervinning och kraft. MTX funkar också. Lycka till / Jonatan BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Alpine V12 svårt att få tag på?`?? har sett en hel del till salu billigt!.. Jag skulle satsa på RF så klart.. har aldrig blivit besviken på deras steg.. en gång i tiden körde jag 12 st 12" på ett RF Power 2x25watt.. åhh det var tider de.. då var det konarean som gällde.. Over and Out ** Live Fast - Die Young ** |
|
| Ett hett tips: Leta tag i ett Hifonics Gemini och kör det i 3 kanaler. mono till basen o stereo i fram. det har inbygt variablelt filter o massor med kräm. Har installerat det i 4 bilar o en båt med kanonresultat. Se till bara att få serie 7 eller nyare om du ska lasta ner steget... | |
|
CoSmoZ> V12-steg är svår att få tag på begagnat. Har letat länge. Visst finns det v12-steg till salu både här och där men inte med speciellt hög effekt. / J BMW - För att det känns rätt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.