AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
723

Behöver lite hjälp med hjulvinklar bak på E30

dj
58
djkpg
320 touring e30
Tjena! Jag har ett väldigt jobbigt fel på min e30. Bilen är sänkt 35/35, cambervinkeln blir fel, men det visste jag redan att de blir bak med tanke på delad axel,MEN höger sidan vill in mer än vänster. Har bytt bussningarna men ingen skillnad, har även bytt dämpare och fjädrar ingen skillnad där heller. Var ute och mätte lite innan. Måtten mellan fälg och skärmkant (lodrätt) skiljer ca: 10mm (v-sida 18mm h-sida 28mm) mätte även från däck till trösklens bakre kant (Vågrätt) och där skiljer det sig också (v-sida 15mm h-sida 24mm).Eftersom det skiljer så pass på höger sida så tuggar han rätt mycket på gummit,tycker inte detta är så kul med tanke på att jag nyligen har skaffat nya däck. Kan det vara silentblocken som är så pass dåliga? Fick bra att veta på besiktningen att dessa va kassa. Kan tänka mig att silentblocken gör att själva vågrätts linjen bli fel, men resten? Vore super glad om någon tro sig veta felet. MVH Danne
Niclas.S
Min 323 hade fått sig en smäll på staget eller vad det nu är som kardanaxel går igenom. Ägaren innan klagade på att den åt däck som fasen o han bytte den. Sen var det slut på däckätandet. Men jag vågar inte påstå att det är felet på din bil men kolla alla stag osv. om dom är skeva eller dylikt.

OO=00=OO
dj
58
djkpg
320 touring e30
Tjena Niclas. Tack för ditt svar. Menar du bakvagnsbalken som sitter framför bakhjulen med bussningar? Har haft den funderingen oxå att något har fått en smäll, men då måste det ha vart en riktig smäll, men hur har man lyckats knäcka isåfall???? Ska testa med att byta silentblocken.Ha d
ho
86
hovang
318is -90
Olika eller mycket camber spelar inte så stor roll, det är värre med toe. Sänker man så får du toe in vilket käkar däck. Det räcker med lite toe (i grader) så käkar du friskt med däck.

Låter som du har en väldigt skev bakvagn. Så mycket ska det absolut inte slå från sida till sida. Mät upp infästningspunkterna och jämför med en frisk bil.
Niclas.S
Precis, bakvagnsbalken. Ja hur lyckas man knäcka till den?:)

OO=00=OO
dj
58
djkpg
320 touring e30
Jaha, då har man bytt silentblock. Blev ingen skillnad :( så nu får jag väl ta och jaga en bärarm eller en hel bakvagn. Sugit. Finns här någon som har en liggande för en billig peng eller som vill byta bort mot en dator? Ha d
svintoleffe
Maila mig jag har en hel bakvagn liggandes, med axel o allt.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.