|
|
|
|---|---|
| Ska köra bana på lördag på Mantorp, har inte fått mina fjädrar, har kapat fram men MÅSTE ha tag på bak sänkfjädrar, har ni nåt tips på antingen begaganade eller vart man kan få tag på några billiga nya så vore jag väldigt tacksam, måste alltså ha dem imorgon !! | |
| Kom igen nu...någon...!? | |
| har ett par kapade orginal,men dem ligger kanske lite väl långt från dig | |
| i sthlm | |
|
Om du ändå har förstört framfjädrarna genom att kapa dom, varför inte göra likadant med bakfjädrarna? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Du kan trycka ihop fjädern och svetsa ihop två varv som tillfällig lösning. | |
| J.Dredd: Fjädrarna är väl koniska bak på E30. | |
|
"J.Dredd: Fjädrarna är väl koniska bak på E30." Det var just detta som var problemet....hittade dock sänkfjädrar på skroten....: ) |
|
| Kapade fjädrar ger väl ingen bättre väghållning. De är ju fortfarande lika mjuka... | |
| Stavros: Detta är bara en MYCKET temporär lösning....väntar på mina riktiga fjädrar.... | |
| Kapade fjädrar blir hårdare, det är som en hävstång, ju kortare ju mindre flex. Tyvärr brukar det bli ganska stötigt och fjädrarna blir ofta olika långa. | |
|
Plus att man åtminstonde sänker tyngdpunkten på bilen, vilken kan vara bra. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.