|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, Jag funderar på vilken bil man ska köpa i 30-50 tusen kronors klassen och nyare än 94a. Mitt krav är ju att det ska vara bakhjulsdrivet... vägrar köra FWD för att det är mesigt och 4WD kan bli lite väl dyrt att reparera =). Sen om det är 2 eller 4 dörrars spelar det mindre roll bara det inte är allt för fult eller praktiskt! Får inte vara för klen motor heller men inget överdrivet. Efter att ha kollat försäkringar på t.ex. BMW 320 -94 så var det billigaste halvförsäkringen 7500kr/år för mig (SalusAnsvar). Det fick mig att fundera på andra bilar men känner inte till vilka andra bilar har bakhjulsdrivet förutom Volvo 940. Är 23 år så det ska vara en busig bil utan allt för dyr försäkring. Får inte vara en jättelåg sportbil heller eftersom vägarna är värdelös här i västernorrland. Det ska helst vara stolar med bra stöd på sidorna i bilen eftersom jag har känslig rygg. Tips skulle uppskattas på vilken bil man ska köpa tills jag har råd med en BMW =) | |
|
Nissan 200sx? |
|
| Det kostar lika mycket som BMW 320 i försäkring men det ser ut att vara en kul & snygg bil det också. | |
|
Eftersom det handlar om förhållandevis lite pengar så kan man ju överväga att trafikförsäkra bilen. Och istället spara de pengar som försäkringen hade kostat till bilen. Dessutom finns det nog få bilar som är "billig" att försäkra med dina kriterier. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
Men trafikförsäkring vs. halvförsäkring är inte så stor skillnad i pris för mig. 500kr/månad eller 750kr/månad om man är lat och kollar med trygg&hansa internet räknare (BMW 320). Men det ligger något i det... att bara ta trafikförsäkring. Måste bara kolla upp vad jag går miste om jämfört med halvförsäkringen. |
|
|
Det är det som är baksidan med roliga bilar :) Oftast ganska dyra att äga. Kolla runt lite. kan ju skilja mer på andra ställen. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.