|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad ni går upp tidigt pojkar :) Om ni läser vad han söker till sin bil, så förstår ni min rekommendation. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Den 3:e ljudnivån slopades för typ 1 år sedan nästan. Eisenhaus är ett tyskt företag som tillverkar avgassystem även till kelleners. Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
God förmiddag Wendtan... ;) / Joakim Länk |
|
|
Ufo: På stylabilens hemsida står det 2 nivåer. Eller har Razvan varit snabb o ändrat det? :) De kallas inte flextid för inget :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Minsann...Razvan har visst läst denna tråd och ändrat snabbt som ögat...för när jag länkade till hans sida kl 08.58 stod det TRE nivåer... :) / Joakim Länk |
|
|
:) I am fast. Händer inte mycket i Höör City idag och bilen är på rekond så jag kan inte cruisa med dimljus + Angel Eyes :) Vill passa på at tacka Wendtan för att han rekomenderade att jag skall köpa Sound-Rohr till min bil då Sport Sound ESD inte lät så mycket:). Nu låter det perfekt...och med KN filtret på väg, Projector46, Xenon i Dimljusen så är bilen nästan färdig för i vår :) Ha en bra dag grabbar :) |
|
|
Hmm...har du också "Sound-Rohr", Wendtan? Det är väl ett ganska rakt rör innan sista ljuddämparen? Razvan: vad är "Projector46"? / Joakim Länk |
|
|
Hehe, nu reder vi ut begreppen här! Wendtan har inte soundrör då M54an inte behöver detta enligt mig för att få rätt ljudbild. Jag anser att M54an helt enkelt låter för mycket med soundrör. M52TU däremot har bara enkelt rör, och en sportljuddämpare på denna motorn gör varken från eller till ljudmässigt. Ersätter man däremot mitteldämparen med ett soundrör på denna motorn så blir ljudbilden helt okej. Razvan: You are very welcome! Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Aha..tackar. / Joakim Länk |
|
|
Länk Länk Länk Det är DEPO strålkastare med Xenon + Angel Eyes. Onödigt men jag tror det kommer att bli snyggt :) Mvh |
|
| Någon som har provat att bara kapa bort mitten ljuddämparen på en 330 och ersätta med raktrör "soundrör"? På så sätt borde man kunna få den att gå skapligt tyst pga. vacumventilen på lägre varv/gas. Men förhoppningsvis skönare ljud med fullgas. | |
| Finns det någon möjlighet att enbart montera på en nu slutburk för att få ett sportigare ljud? | |
|
Thomas: se wendtans inlägg på sidan ett. Verkar vara den som låter goast! /chni |
|
|
På 330 är svaret ja. Eisenmann race som jag kör med förändrar ljudbilden ganska ordentligt. Mulligare, djupare och råare helt enkelt. för bilder kika på länken nedan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Beställer man via internet eller kan man få tag i det på annat sätt? Ca pris? Och framför allt... Är det bökigt att montera? /Tompa |
|
|
Om du läser sida1 i denna tråden så får du svar på dina frågor. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för hjälpen. En liten fråga som ej har med detta att göra men som jag undrar om du (eller andra ägare av en 330) kan ha stött på är problem med tomgången vid tankning av 98-oktan? När jag tankade 98-oktan började tomgången pendla mellan 500 och 1000 varv... När jag sedan gick tillbaka till 95-oktan betädde sig konstigt nog likadant.... Tror du att det kan hjälpa om man nollställer ECU:n så bilen på nytt lär sig vilken bensin man tankar, eller vad kan det va????????? |
|
|
Tillfällig pendling av tomgång är förekommande på tidigare versioner av motorstyrningsmjukvaran på M54B30(330ns motor). Mitt tips är att åka in och få den uppgraderad. De löste mitt problem som bara uppträdde vid kall väderlek, och högst sällan. Jag har kört mycket både med 95 och 98 utan några som helst tomgångproblem. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Du räddade min dag och nattsömn!!!! Ska till verksdaden imorgon för att fixa andra saken, men jag ska då be dom att uppdatera motorstyrningsmjukvaran oxå... Tack! Ibland är det bra att undra... Du råkar inte ha ett tipps om hur man kan få bort skrammel från passagerardören eller vad det kan bero på också? |
|
|
Jag har sett några fall där de skramlar från låskistorna.(en på varje dörr) Det är ganska enkelt att plocka ner dörrsidorna och titta själv vad det är som "för låda" dock. här finns en instruktion för detta: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.