AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.026

Bilskatteuppror 2005! I skrivande stund 59714 påskrifter!

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Dags för ännu en namninsamling angående den skyhöga bensinskatten!

www.bensinskatteuppror.se

Inte för att detta hjälper men bensinskatten är nog den mest hatade skatten i Sverige och måste bekämpas med alla medel! Glöm inte att hjälpa till med mailbombattacken mot Pär Luder på samma sida...

Kan någon svara på frågan varför vi svenskar är så jävligt snälla och inte gör ett riktigt uppror mot bensinskatten? Skulle gärna se statistik på hur stor andel av svenskarna som är för de höjda bensinskatterna... skulle gissa på ca 5 procent av väljarna, dvs miljöpartisterna...
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Länk

jaja jag vet att vissa är lata, välj denna länk istället då
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Sluta klaga, visst är det dyrt, det är till och med dyrare här i DK + att vi får betala 180% skatt på bilarna :-( Ni har det bra i Sverige!!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Har det bra i Sverige?? Det har jag inte märkt?? Staten snor ju det mesta vi har,eller??

hjorten
Lika i alla välfärdstater, tyvärr! Men, men vi e ju så jävla passiva uppe i norr. Kanske vi är kallblodiga?! Varmblodiga a´la Frankrike e vi då inte.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Så sant som det var sagt,passiva som fan,En svensk tiger?? Är det inte dax att protestera?? Tur man är 50% tysk..Inte så kallt blod iaf...

hjorten
Ett exempel på "varm/kall-blodighet":
Bönder i Frankrike sluter upp, som ingenting!

Åkare/lastbilschaufförer i Sverige; om de någonsin, innan helvetet fryser till is, skulle enas om en blockad på ex. E4:an och totalt stillestånd för all logistik för endast en dag, så skulle (de större) arbetsgivarna inte tveka en sekund på att värva arbetskraft ifrån öst.

Visst lever vi i ett underbart samhälle?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Sim: Vi har världens högsta skatt (inte bara ett uttryck, det är så) och ligger ändå bara på 17:e plats i välståndsligan. Undrar vilka det är synd om?

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Samma länk som i denna tråden :)
Länk

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
vem tar alla våra skatte pengar..... i söderhamns kommun där jag bor finns det snart ingenting som är statligt ägt längre pga avveklingar, vi har inget sjukhus, en patrolerande polis bil (vardagar) hehe dessutom så rånar ju dom bankerna här så:) MM MM SÅ VART TAR ALLA SKATTEPENGAR VÄGEN!!!

putte
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Skrivit på nu också!

Visst måste staten få in pengar nånstans,men dom skulle lika gärna kunna höja skatten på nåt annat som inte folk är lika beroende av,men de är just de som är så svinit med staten,dom tar ju ut den höga skatten på soppan för att dom vet att folk måste ha bensin...

Kan passa på att ge en liten annan åsikt om skatten...att sänka inkomstskatten,gör dom de så kommer ju de svenska folket att handla mer,och staten får in mera pengar genom moms...dom blåa verkar ju på rätt väg iaf...

Så om dom sänker inkomstskatten så blir ju iaf någon kompromiss...eller va säger ni?

M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Vi har ju iaf statlig inkomstförsäkring i Sverige det känns bra för en gångs skull att skattepengarna går till något vettigt...

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.