|
|
|
|---|---|
BoZton Grodan |
Är det någon mer än jag som har klivit ut i bilen en solig vårmogon, satt nyckeln i bilen och märkt att det piper till samt att yttertempen visar helt galet, typ -13,6 grader? -"Felet" rättar dock till sig efter en stund och rätt temp visas, men det är som en tillfällig förvirring drabbar färddatorn eller som den inte synkar med yttertemperaturkännaren direkt. -Jag har haft bilden avställd under vintern och batteriet frånkopplat, precis som vintern innan. -Givetvis fick jag efter det ställa klockan efterssom batteriet varit urkopplat. -Hoppas på svar & tips // BoZton |
|
Jag hade också felvisning på temp. under en tid. När jag för några veckor sedan köpte ett nytt batteri så upphörde felvisningen och normala temp.värden visas i displayen. Mitt batteri hade under en tid varit ganska dåligt, men jag laddade det några gånger och tyckte att så länge det startar bilen så är väl allt lugnt. Till slut gav batteriet upp helt och jag köpte då ett nytt. Positiv bieffekt blev att temp.mätaren nyktrade till. Mats |
|
|
Det har väl snackats om att yttertempgivaren kan bli smutsig och därigenom visa fel värden också... Då blir väl värdena fel hela tiden dock. mvh PG |
|
BoZton Grodan |
Tack för era svar. -Jag har ett friskt batteri men har haft en strulande dörrkontakt som gjorde att innerlampan stod på , vilket i sin tur gjorde att batteriet gick ner en dag radion stod på för länge. Jag har nu laddat upp batteriet och har inte märkt något efter detta. Så nu återstår att se om färddatorn kan hålla sig i schack. // BoZton |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.