AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
394

Skillnader mellan 2 stora board computers

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
När jag hade min 528:a med stora datorn (och tv/navi) och jag klickade fram bc:n i mid:en visade den samma information som på lcd-displayen. På min nuvarande (även den med tv/navi) visar den endast tid, förbrukning 1, kvarvarande körsträcka samt datum i nämnd ordning. Någon som vet varför jag inte får fram de andra värdena som förbrukning 2, genomsnittsfart etc?
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det väljer du väl själv! Du väljer vad som skall visas i MID:en genom inställningen i inställningsmenyn i Navidisplayen.

Mvh, Steaman
St
1.089
Stente
Kan inte påminna mig om denna inställning, under vilken rubrik finns denna inställning?
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Problemet är att jag inte kommer ihåg hur man gör, måste titta i bilen, imorgon? Jag har själv valt bort de flesta eftersom jag snabbt vill komma tillbaka till min favoritmeny. Om du inte får svar av någon annan så kollar jag i morgon förmiddag!

Mvh, Steaman
St
1.089
Stente
Jag skulle uppskatta om du ville kolla! Även om det inte är superviktigt att jag får upp förbrukning 2 är det ju alltid kul att kunna välja :-)
To
33
Torparn
528i Touring -97
Tjena!

Förmodligen gör du på samma sätt som jag (utan navi) håll in "val-knappen" på blinkersspaken tills det står "set" tryck sedan helt enkelt på knapparna till de funktioner du vill se i displayen under hastighetsmätarn. När du är klar trycker du till på "valknappen" igen.

Lycka till!

Stabilt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.