AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.601

facelift X3

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Länk

/A
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Jag tycker att det verkar oroväckande att facelift är på tapeten redan. Jag har haft min bil i drygt ett år och det skulle inte kännas kul om den skulle bli "gammal" så tidigt för så blir det ju med automatik när en modell byter utseende. Man tycker att den nya ser sämre ut ett par veckor och sedan blir den gamla helt plötsligt omodern. Att styla sin egen bil är en sak men när BMW själva ger sig på och ändrar tex front och akter då slår det igenom utseendemässigt på ett helt annat sätt. Är det ett sätt för BMW att sälja mer bilar eller är designen misslyckad från början då den inte håller längre? Jag tror mer på det första eftersom jag själv köpt en och gillar utseendet. Utan att ha sett bilder på den nya kan jag bara säga att jag i princip inte gillar den tidiga ändringen. Att den säkert kan bli snyggare än den nuvarande är en annan fråga.
Jag tycker att X3:an ser väldigt bra ut, men trots allt så känns den inte så fräsch längre, trots att modellen bara funnits i ca 1,5 år. Designen har åldrats relativt snabbt med andra ord.

Dock säljer X3 som smör, så i dagsläget verkar inte en tidig facelift så akut nödvändig. Nya Freelandern kan bli en allvarlig konkurrent, och lär sannolikt bli en av de starkaste korten i klassen, med tvärställd rak Volvo-sexa och allt! Så X3 lär garanterat få rejält med mothugg nästa höst. Då kanske det behövs en uppgradering, i alla fall med de nya motorerna.

//Chrille
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
De ändringar som nämns låter ju behövliga, de plastiga kantiga stötfångarna och materialvalet interiört känns ju inte 100 på en bil av den klassen, även om det är tråkigt för er som nyss köpt en. Men det pratas ju om sept nästa år så det måste väl innebära årsmodell 2007 då? Det blir säkert diskreta ändringar så den nuvarande inte känns gammal, Jfr X5:an facelift tex som man knappt ser skillnad på.
/O.
Nu kanske ni blir sura, men sätt dit en KIA front på X3 så blir det som på Toyotas TV-reklam. ;) Seriöst, X3 är inte den mest lyckade designen i mina ögon. Och plastinredningen är nog nästan gedignare på KIA...
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Med bild framifrån:

Länk
Vad jag har och läst så kommer det en ny x5 nästa år och x3 ska bestå.
Märklig om man dels lanserar en "ny" x5 och samtidigt ändrar 3x:an låter ju dömt att misslyckas...
Volov lanserar sin "lilla" jeep 06 som kommer konkurera med x3.

so:
Varför ska det vara dömt att misslyckas?

Keep your distance!
Man ser iof inte mycket av faceliften med svarta spoilers. Bilden i Teknikens Värld ska vi inte ens tala om...

Keep your distance!
Här finns två mycket bra bilder:

Länk

Keep your distance!
Mycket mer enhetligt och snyggare med facelift!

Och M5 Touring en bit ned på sidan... mmmmmmm, hoppas att den blir av!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Hmm... Kommer det alltså en 2,0 bensin till X3? Tycker den ser klart sämre ut med mer lack.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Den där X3:an var riktigt ful i fronten.
X3 faceliften ser lite tamare ut än den nuvarande modellen. Jag har faktiskt börjat gilla de olackade plastkjolarna som jag hatade i början. Rätta stuket på en SUV. Hoppas dock att BMW ser över materialvalen och kvalitetskänslan interiört då det blir dags för "nya" X3.

X3 2,0i lär inte bli någon höjdare... 150 hk i en bil som väger närmare två ton kan inte vara någon hit, särskilt inte då tvålitersfyran är lite halvslö redan i lilla 120i... Hellre en "2,3i" med 177 hk sexan från 323i/523i.

//Chrille
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
vad sägs om denna då?

Länk

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Djup frontspoiler, sänkt och extrema lågprofildäck - på en hög SUV som är byggd för markfrigång! Lika logiskt som att ha grova off-roaddäck på en Ferrari. Tycker det ser pinsamt ointelligent ut men alla har vi olika smak.
mvh
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Bland det fulaste man sett i stylingväg på en modern bil överhuvudtaget. Ögonlocken var ju bara värst. Ser inte klokt ut.
sigdarve:
Tycker den såg snygg ut, ett av få stylingföretag som gör bilen snyggare. X3 är verkligen i behov av en facelift...

Keep your distance!
Faceliften förbättrar inget i mina ögon. Fler bilder: Länk
Bilderna visar ingen "facelift", utan det nya M-sportpaketet för X3. Kommer till hösten tillsammans med andra nyheter som 2,0i 150 hk som ny "instegsmodell" samt 3,0d med nya 231 hk motorn.

//Chrille
M-pkt skall visst se ut så här: Länk

Bläää...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.