|
|
|
|---|---|
|
Min tempgivare gick sönder då en klåparbilverkstad plockade bort spoilern på min e39:a och inte satte tillbaka tempgivaren så kabel och givare låg klämd mellan karross och spoiler. Åkte senare in till Förenade Bil för att få det fixat och blev väl mottagen utan väntetid. Men efter ingreppet att få givaren satt på rätt plats och jag åkte iväg, så var det fortfarande -40 eller +50 grader på displayen. Så jag fick beställa ny tid och hade bilen inne häromdagen, de bytte givaren samt lödade ihop kablarna eftersom någon på MB Bilverkstad i Malmö har varit och rotat och försökt att laga dem. När jag sedan sätter mig i bilen så ÄNTLIGEN... en fungerarnde temperaturgivare och rätt grader visas på displayen. Allt frid och fröjd tills nästa gång jag stiger in i bilen, startar den och.... +50 grader. Ringer Förenade Bil för ett tredje besök men har inte lusta att fara långa sträckor för att få det åtgärdat så nu kommer äntligen frågan: Ska man skarva kabeln eller byta ut den helt och hållet? Var någonstans är kabeln förankrad från tempgivaren. Det sitter en ny tempgivare på så det måste vara kabelbrott någonstans. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.