|
|
|
|---|---|
|
Så var cab premiären avklarad . Och de mesta jobben gjorda sent i vintras fick OK. Bara temp mätaren som jag tycker borde ligga högre. Så frågan, vad ligger den på skalan med frisk 80graders termostat? //M// | |
|
Den ska ligga i mitten.. ------ /Chrille Länk |
|
SpineKracker |
min drar sig mot strecket till höger om mitten.. är det någon fara eller bör jag byta termostat omedelbart? MVH Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Inte så vanligt att termostaten orsakar hög temp. Mer vanligt att dom öppnar för tidigt eller inte stänger alls. Hög temp kan bero på fläkt koppling, för lite kylar vätska, dåligt kylar lock(eller annat läck som gör att inte rätt tryck uppnås), vatten pump, ärjad kylare och värsta fall topp packning. Bästa fall visar mätaren fel. Hur som hög temp å alu topp är inte att leka med. //M// |
|
|
Läs detta: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jodå, finns väl en å annan som renoverat motorn pga av felaktig oljetrycks kontakt. Ska iaf plocka veck min termostat å kolla vid vilken temp den öppnar. Sker det vid 80grader så är det mätaren som står för felvisning. Men tror ändå den inte är bra, värmen känns oxå lite klen //M// |
|
| Har samma problem att mätaren vill gå lite till höger om mittenstrecket. Vad kan det bero på? | |
|
Tog visst lite tid att kika på detta. Termostat märkt 80 grader öppnar vid kontroll på 78 grader. Och temp i expansions kärl ligger på prick 80. Så det verkar vara tempmäteren eller snarare givaren det är fel på. Visst kan man bara byta. Men alltid kul att veta säkert innan. Nån som har infom om motstånd på givaren vid typ 20 grader. //M// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.