|
|
|
|---|---|
|
Hej! (Lite offtopic detta) Vet någon var man kan köpa en elektrisk oljebytarpump som suger upp oljan via hålet för oljestickan? Behöver det till båten, sitter iallafall en rak sexa i den... Har prövat en manuel men den var ju helt värdelös, kom typ 0,5 dl i minuten...... | |
|
På Biltema har de. -Phil |
|
Paap Reeder |
... varning sandgren! Köper man en billig är risken stor för ett kruppanfall. Har en dito Biltema i båten. Tar ca en dag - tur att man bara använder båten på semestrarna - att få ur de 4:a litrarna ur Volvo B20 Aquamaticen. Kruppanfallet kan på sjön förebyggas i en vik med en rejäl nubbe till sillen ... men på land vete fanken hur det går. ... således: köp en rejäl pump för ca en tusing ... allt annat är bara att slänga i sjön!! MVH /// Paap R |
|
Lite off... Jag byggde en pump av en Glasburk (ala jättestor gurkburk) Mekade två hål i locket en för tryckluftsslangen som jag skulle suga olja med och en för industridamsugarens snabel... sen täta. Bytte automatlådeolja så ett par ggr. Att dra ur 5 liter gick väl på några minuter (med mellantömning av burken). Det var typ F1 depåbetye. Lycka till, jag har själv inte testat biltemas har bara sett den där. -Phil |
|
| Ok, jag köpte en handdriven iallafall fast lite bättre än den jag hade sist. Fungerar typ som du beskriver Phil fast man använder typ en omvänd cykelpump. Pumpar upp vakum i behållaren så står den och suger av sig själv ett tag, sen pumpar man lite och så och till sist är det tomt..... Hade det funnits enelektrisk hemma på båtaffären hade jag nog köpt en men nu fanns det inga. Men det skräpet man kan köpa på mekonomen och clas ohlsson , fy f-n vilket skit !!! | |
|
Okok men det låter ju bra. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.