|
|
|
|---|---|
|
Av sökfunktionen har jag fått fram att "vanliga" E36 har en tankvolym på 65 liter. E36 Compact skiljer sig ju rätt markant i karosseriet, hur mycket rymmer tanken? Är det samma tankvolym för 316g, 316i, 318ti och 323ti? //Stenback | |
| Jag har för mig att 316i E36 har 55 liter. | |
| Nä på mätaren står det iaf 60L sedan något sträck mer, så 65 kan stämma, eller om det är 60L.. fast vad det är i compact vet ej men skulle gissa om mätaren skriver ut 60L så är det samma som "vanliga" e36. | |
|
Compacten har en tankvolym på 53liter. Asken |
|
|
enligt min manual så har iaf. min compact en tank på 55 liter... /Jonas |
|
|
I brorsans gamla compact (-94) stod det att tanken rymde 53 liter, men jag kan nästan slå vad om att den rymde någon liter till. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Ok, ingen som vet vad 316g har för tankvolym? Med tanke på att gastanken sitter bakom framstolarna så borde väl bensintanken vara lika stor som i "vanliga" compacten. //Stenback |
|
| Numera äger jag själv en Compact och i min instuktionsbok står det klart och tydligt att den rymmer 52 liter varav cirka 8 liter är "reserven". | |
|
M.a.o så finns det flera olika tankvolymer beroende på årsmodell och motoralternativ. ;) Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
PowerMac: Ja det verkar inte bättre =( Asken anger 53 liter. azkikr anger 55 liter. Sörpan anger 53 liter. Jag anger 52 liter. Kollar jag upp min bil på realoem: Länk så står det 60 liter. Reservdelsnummer 16111183985. För 323ti fram till 1998/12 är reservdelsnumret samma som för min. För 323ti från och med 1999/01 är reservdelsnumret 16111183157. Kollade även lite andra compacter på realoem och det verkar som att sent -98 / tidigt -99 så fick bilarna den nyare tanken. Så, är det någon som har en compact med "16111183157" tanken som kan kolla i sin instruktionsbok? =) |
|
|
316g lär ha samma storlek som den "vanliga " versionen i samma årsmodell, då ryggstödet är bortaget för att göra rum för gasanläggningen. Jag har orginaltanken kvar på 80 liter bensin plus gastanken bakom ryggstöden i baksätet. lavajas |
|
|
I instruktionsboken till min -00 står det ca 55 liter för samtliga (316, 318, 323 318 tds) compact. /Mats |
|
| Jaha, då dök det upp ännu en tankvolym. 80 liter??? | |
|
lavajas: Ja det är nog så, enligt realoem så är det samma tank. Lyxigt med 80 l + gastank, då har du ganska bra räckvidd. För övrigt så måste ju 518g vara ganska så ovanligt bil =) PowerMac: Jo, fast 80 liter gällde ju inte E36 Compact =) |
|
|
vad är 316g för nått....har aldrig hört talas om det 0ver and out |
|
|
kenzoo: En Compact som kan köras på både bensin och gas. Strikt tvåsitsig eftersom gastanken sitter bakom framstolarna. Finns även 518g men den är ännu ovanligare. |
|
|
Ja räckvidden blir ju lite beroende på gastrycket i den pump man tankar gasen i. I vanliga fall tankas det i Skövde och då kommer jag ung. 20 mil på gas. Efter ett besök i Gbg tankade jag i Partille, och på den tanken kom jag 28 mil. En viss skillnad gör även yttertemperaturen på hur stor volym gasen har. Ja bilen är rätt ovanlig. 298 tillverkade om jag inte missminner mig. lavajas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.