AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.730

Köpråd med M3 E36

Sida 1 av 2
Hejsan!

Jag sålde min bil igår, de kommer och hämtar den imorgon (volvo 850 turbo).
Så nu ska vi börja jaga ny bil, hade tänkt mig en M3:a från 96-98.
Jag är helt novis på bmw så vet ingenting om de.
Något jag ska kolla upp noga? Vanos? när är stora servicen? (den dyra?)
Många är inte vinderkörda och det är bra, men vissa är ju vinterkörda. Farligt med tanke på rosten på importerade bilar?

Något jag ska tänka på, tar gärna mot massa tips och förslag!

//Martin

använd sökfunktionen där finns mycket läsning om detta! lycka till med ditt köp!
finns ett par m3:or på powerbörsen som kan vara värda att titta närmare på ;)

/// mstrutsen
bm
92
bmw_tok
Audi A4 Quattro Avant 2.0tdi 2011
Man kanske ska göra lite reklam för sin egen som är till salu :-)

Länk
Tyvärr var det lite grejjer som inte föll mig i smaken, detta att köpa m3 är inte lätt.
Hittat 3st som jag är intreserad av.
2st var det rost på och 1 såld. Bara hålla koll på nya bilar som kommer in..

Hammula: Hur mkt ska du lägga på din M3:a? låter iofs som du jagar rätt gamla eftersom det var rost på de du tittat på..

/// mstrutsen
De låg ute för 145, 140, resp 125.. Den för 125 var såld, gick för 108.

De 2 med rost hade varit vinterkörda senaste åren med de som ägare.
bmw jesus
har en kompis som säljer en cab sista årsmodellen 6växlad med hardtop och induvidual med någon blå lila porsche färg. jättefin maila om de kan vara av intresse så kan jag fixa bilder åh nummer
bm
92
bmw_tok
Audi A4 Quattro Avant 2.0tdi 2011
Får man fråga varför min trevliga bil inte dög? *snyft*
Färgen på bilen + invändigt föll mig inte i smaken. Sen vill jag helst ha coupé.
Hammula:

Då finns ju min som är coupe till salu ;)

/// mstrutsen
Länk?

Varför ska alla sälja sina bilar? Alla som man ringer till kan sänka sitt pris med ca20 000 om man gör affär om några dagar bara.

Det är väl det med försäkringen som bråkar, måste ju nästan sätta bilarna på sig själva nu. För min del så är det 2900 i månaden, så tvivlar ju lite på helförsäkring..
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Varför köpa coupé som alla har?, köp en fin Limo istället, jag är mer nöjd med den än min gamla coupé faktiskt! ett tips bara!
Finns ett gäng fina limos till salu nu.
Säger som mosse. Undantaget är M3 GT.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Hammula:

Länk

/// mstrutsen
Var oxå inne på 3,2:an! Sen efter alla forskningar blev det en grymt fin 3,0:a! Det ångrar jag absolut inte!
Som sagt det finns många skumma bilar på marknaden..lägg hellre lite extra än att snåla, Det lönar sig verkligen!
Gurra_G: håller jag verkligen med dig om, finns mkt rassel ute nu :/

/// mstrutsen
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Roade mig med att kolla utbudet på Blocket, helt sjukt många M3:or till salu, konstiga prisgap också på framförallt 3.0:orna, allt mellan 80-145.000:- ?

Vilken djungel för spekulanterna!
hampe m3
köper du en "limo" så kan du komma billigt undan, dom e helt iskalla, om man följer annons buddet så får jag i alla fall den uppfatningen, sammtidigt kan det ju hänfa att cupen tilltalar folk som gillar att göra på sneden litte mer, rullar några här i området m mycket trevliga ägare som ja brukar tala med.
Nu har jag köpt bil, blev tyvärr ingen M3.. Går inte betala 3000 i försäkring varje månad, det var ett av skälen..

Köpte mig en saab 9-3 viggen..

Men tack för hjälpen man fick :P
hampe m3
Hammula, grattis, fan vad kul dom går som ass om man lägger in litte pengar i dom, köpte du den blå m litte allt möjligt??

Har själv haft en för 2-3 år sedan, kolla gjärna om du vill lägg ut litte info här så vi kan läsa om den, har den selholm diff??

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.