AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
855

Intressant om 02 modellen

Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Kan tipsa er som liksom jag gillar lite mer oldtimer-bilar om senast numret av Klassiker som har en trevlig artikel om BMW 02 serien.

Mats
BMW CS #5847
Inte bara en om det är samma tidning, köpte den i dag och det är 8-sidor om 02-serien.. Den är kvar i bilen och det regnar så jag kan inte hämta den... för att inte tidningen skall bli blöt alltså..

Är det lätt att få tag i en 02:a i ett inte alltför risigt skick?
skulle vara kul att fixa i ordning en i skick som ny.

Tittade lite på Powerbörsen efter 02 och E21 men alla är ju sönderstylade eller går som banbil på nått obskyrt ställe.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Här finns en t.ex: Länk

Bara att tuta och köra sannolikt. Vet dock inte om priset är vettigt?

Mats
BMW CS #5847
alla 02-intressenter hänvisas till 02 klubbens hemsida! www.bmwcs.com/02 där finns både forum och annonser!

själv är jag nästan klar med min touring som jag jobbat med i ett år nu...går allt som det är tänkt tar man licens i den snart :)

MVH
Johan K
Har precis kommit hem från en spännande resa i sydvästra USA, man fick se en hel del fina bilar.

Jag hittade en totalrenoverad 2002 76:a för $8950 (ca65000kr). Det var den finaste jag nånsin sett, ljusblå med beige inredning. Att säga att den var om ny är nästan en underdrift. Tyvärr så hade den de fula amerikastötsfångarna men de skulle man ju kunna byta.

Bilfirman finns tyvärr inte på nätet och jag hade inte kameran med mig vid tillfället så jag kan inte visa den.

/Martin
Länk
t80196:
Den verkar kanonfin, kanske lite dyrare än jag tänkt mig.
Upp till 20.000 är vad jag hade tänkt att lägga.
Man kanske skulle åka och titta på den iof.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.