|
|
|
|---|---|
|
Jag har öppet sportfilter från Sparco i min bil sedan 1 år tillbaka, har funkat bra och så men man läser ju mycket om att öppet filter inte e bra för motorn osv. Så jag går i tankarna att sätta tillbaka original luftboxen och sätta dit ett sportfilter i den! Vad tycker ni? Kommer ljudet som det öppna filtret ger försvinna då? :) | |
| Ja, eftersom du då har orginal luftburk som dämpar ljudet. Men det är väl inte så svårt att leva med om du är rädd för att ha kvar det öppna...förresten kommer ju sportfiltret i luftburken oxå släppa igenom skit, burken i sej hindrar inga partiklar, sätt i orginalfilter istället isf... | |
|
Jag inbillar mig att man får in kallare luft till motorn om man har kvar orginal burken. Om man sedan har sportinsats eller orginal vill jag inte säga ngt om. Satt K&N på 740n när jag tor ur det tvättade det så såg jag att ullen/materialet på vissa ställen inte täckte hela filterytan! Vilket inte är så bra. I med orginal på den. Sen så tänkte jag tipsa alla som har V8 om att testa att ta bort den sk. "resonsnskåpan" dvs täckplasten på motorn. Utan kåpan så får den ett gött sugljud och låter mer som en motor. Gjorde detta på min första 530 jag hade för några år sedan. Så det kan ju vara ett sätt för de med v8 att förhöja ljud/körupplevelsen utan att mekka dit sportfilter. -Phil |
|
| philip S tog du bort både den hårda bmwkåpan och den mjuka under som är formad efter motorn? ska kanske prova göra det på min oxå | |
|
Tog bort hela kåpan och dämparmaterialet. Kanske låter fint om man bara tar bort dämparmaterialet och har på kåpan så det ser orginal ut. Har inte testat det. Tycker det ser ganska fint ut ändå med insugsrören. Fram med tandborste och rengöringsmedel bara. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.