|
|
|
|---|---|
|
Hej! Håller på och felsöker varför el-caben bara fungerar ibland. Reläerna är ok, motorn ok, spänning fram till reläsocklarna ok, MEN det som inte fungerar är 12V signalen till reläerna, som drar spolen dem. Spänningen är 12V, men när jag mätte strömmen gav instrumentet inte ens utslag. Alltså är det för klen ström för att driva reläerna. Min hypotes är att någon av microbrytarna är trasiga, eller att det är kortslutning någonstans. Frågan är då: Var sitter den andra brytare, inte den som sluter när caben är uppfäld, utan den som sluter när caben är helt nere/bakåtvikt? Tack på förhand! / Fredrik Nestor | |
| Du trampar väl ner bromsen när du fäller upp/ner sufletten hoppas jag ? Annars fungerar det inte... | |
|
Det finns väl endast en brytar och det är den som sitter ovanför förardörren i ramkanten, dess funktion är ju så att det inte går att köra ned cabben om man inte har lossat och tryckt upp framkanten på suffletten. I nedfällt läge kan man köra motorn hur mycket som helst det stannar inte alls på min i alla fall. Man hör bara att elmotorn går tyngre. Mvh PG |
|
|
Ok tack för svaren. Då blir det att byta microbrytare och sladden till den. Den ser skadad ut så det är nog den som är problemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.