|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en KCR-box till bilen. Förnuftet bromsade mig lite när jag började fundera kring tillförlitligheten. Bilen har gått 23.000 mil (nästan bara landsvägskörning i o f s) och jag vill gärna att den ska gå problemfritt fortsättningsvis också. Vilka delar tar ev stryk av att öka effekten? Det blir inga röd-ljus-race med bilen, men jag gillar att gasa. Vidare så funderar jag på vilken karaktär motorn får med boxen ikopplad? -som orginal fast starkare (dvs stark på låga varv men inte så mkt drag vid höga varvtal) eller blir det mer drag på höga varv? Erfarenheter eller tips ngn? ///Magnus | |
|
KCR boxar käkar automatlådor. mvh |
|
|
Jepp, det har jag oxå hört, men jag har manuell låda i min kärra... ///Magnus |
|
|
BMW-Magnus: Kolla in Länk Länk de verkar mer prisvärda än KCR, om du bara kör lugnt innan allt blivit varmt så kan jag inte tänka mig att nåt skulle paja. Mvh |
|
| Varför ens fundera på box om du vill den ska fungera problemfritt även i framtid kan man ju fråga sig ??? kraften i din 530 räcker väl gott ändå ??? | |
|
gto80: Jag hade gärna haft 100hp till om det gick att ordna enkelt, det hade varit precis lagom effekt (som en 540). Kan jag få 25 extra hp så är det ett steg närmare i a f. Ifall den kommer att gå problemfritt i framtiden är ett huvudbry, det var därför jag startade denna tråd... Farsan chippade sin Saab 2,3 turbo (+ 40hp) för 11år sedan och har kört problemfritt med den i 12.000mil sedan dess (i o f s var den bara 1 eller 2 år gammal med 2000mil på mätaren när han chippade den). ///Magnus |
|
| Skulle du fråga en dieselmekaniker så säger han högst troligt låt bli för det håller inte i längden, det har ju en förmåga att alltid bli dyrt om det inte håller jag har ingen erfarenhet av box men väl av uppställda pumpar på några lastbilar när jag drev åkeri och kan ju säga att det blev mycket dyrt | |
|
KRaftöverföring, pump, mm mm tar givetvis stryk. HAr bilen som du säger rullat 23k mil då lär ju det som skall gå sönder av normal förslitning visa sig desto snabbare. Min erfarenhet och det jag känner till( har 3-4 exempel jag sett eller kört) så är slutsatsen att ingen box kommer i min bil. Det är inte värt det helt enkelt. Mvh Asken |
|
| Det är ju klart att det sliter mer, men det blir en mycket roligare karaktär och kör man med lite förnuft ska det inte bli några problem. Bara att handla | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.