|
|
|
|---|---|
|
Reggade in 323an för säsongen och noterade ett väsande ljud, troligtvis från motorrummet. Vid acceleration/gaspådrag upphörde ljudet för att sedan återkomma när gasen släppts och marchfart uppnåtts. Var kan det vara för nåt? Det är ju en -82 som stått avställd varje vinter sedan den kom i min ägo -91 och jag har aldrig bytt vakuumslangar. Finns det kompletta slangset att köpa? | |
|
Hade liknande problem förut, då var det packningen mellan insuget och gasspjället som gett sig. Slang finns att köpa per meter, på de flesta bilreservdelsbutiker. |
|
| Om de läcker låter det ingenting, förutom att bilen tappar motorvarv och när du kör bilen rycker den, liknande när man kör och precis håller på att få slut på bensinen. | |
|
Ok. Visst, jag har haft problem med att bilen rycker, speciellt i ca. 70-80 km/h. Men så har den varit ialla tider... en BMW vill väl gå fortare än så. Glömde nämna att tomgångsvarvtalet under förra säsongen började bli väldigt högt ~2000 varv. CO-halten har varit 0% de sista åren vilket fått besiktningsgubbarna att leta läckage på avgassystem år efter år utan att de lyckats. Kan det vara flera olika felkällor nu alltså? Både vakuumslang och/eller packning insug... --- E21 sektion i BMWCS, det låter spännande. |
|
| Det var insugspackning som var dålig samt en murken slang för vevhusventilation. Så nu har det väsande ljudet upphört och den startar mycket bättre. Nu är det bara smårycken kring 2500 rpm som stör annars går den kanon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.