|
|
|
|---|---|
M3-Mackan |
Förra inlägget försvann tydligen. Behöver hjälp av någon som bytt hjullager fram på en M3a. Hur stor hylsnyckel behöver man? Har ringt BMW men inte fått något konkret svar, 30-32mm? Bor i lägenhet med dålig tillgång till garage och verktyg så om någon kan komma med ett snabbt svar vore jag tacksam :) -Mackan- |
|
för mig att det krävdes en större hylsa, upp enmot 40 om inte en bit till, va ett tag sedan jag bytte...! 42, 46 ? något som låter bekant?? //Jimmy |
|
M3-Mackan |
De var på M3an du bytte då Jima? Jag har också för mig att de var större än 32mm, 32mm var vad de sa på Englunds i Luleå men de lät osäkert. Har ingen lust att hyra garage och sen ha med sig fel hylsor. 46mm var de på 5 och 7 serien 88-> enligt mekargudien här på autopower. Ingen annan som bytt och kommer ihåg hur stor hylsa som behövs? Tror nog jag kan utesluta 32:an känns för liten... -Mackan- |
|
ja bytte på min m3 förra året, tor det va 43,44 eller 46.! inte helt säker men typ 80% iaf...:! 32 låter litet....! |
|
| ja tror det var 46 när vi bytte på min! | |
M3-Mackan |
holte var de på 325an? 46 låter mer rimligt...får väl ta hylsor mellan 40 och 50. Bör väl vara i det intervallet iaf? -Mackan- |
|
tar du mellan 40 och 50 så borde du få rätt hylsa!?.. //Jimmy |
|
| När vi ändå snackar hjullager så undrar jag hur pass invecklat är det att byta bak på M3an? | |
|
Det är ingen rolig historia. Men det går! Se till att ha ett bra pressverktyg! // Pantzare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.