|
|
|
|---|---|
| Skall köpa diesel, men vilken skall man välja. Den nya 320d från -02 sägs vara bra?? ;em vilken föredrar ni?? | |
|
Hej! jag har själv en 320d-00 som jag då är mycket nöjd med.Om man vill köra billigt så är det helt rätt bil min tar i snitt 0,61 l/mil och bilen känns väldigt pigg för att vara en 4:a...Jag har aldrig provat någon 330d och har då inte hört så mycket om dom heller men det man vet är då att man går upp en prisklass,men det kanske det är värt ;) funderar själv på en 330 nästa gång det blir aktuellt för ett bil-byte.MVH///Nicke Bmw für alle |
|
| 330d är nog bästa dieseln i världen just nu - i alla fall är den bättre än 320d som ändå är underbar att köra. nästan samma förbrukning men ett vridmoment som en Valmet.. Inte dåligt.. | |
|
Har just in handlat en svart 330d ... det jag är mäst imponerad av, är bilens bromskivor... fram 330mm (lika stora som Volvo S60R) ... antar att det är bara för att de sak matcha bensinarens effekt..!? chippa 330 på rätt ställe så har du 250hk och mer änn mycket vrid!... 2 = 2 2²= 4? /IX |
|
| jag kör en 320d är är mycket nöjd..kan inte tänka mig annat än att 330d är ännu bättre..en bil jag nån gång vill äga är en 330xd, måste vara optimales | |
|
330d är mitt tips efter att ägt både 320d och 330d...... Jag hade dock 136 hk 320d och har inte provat den nyare 150 hk. Med drygt en sek skillnad 0-100 på nya 320d och 184 hk 330d så tycker jag nog du ska satsa på en 330d. Du kommer INTE bli besviken.......= ) |
|
|
Ferlin Var själv lite sugen på 330xd tills jag såg skillnad i prestanda/förbrukning gentemot en vanlig bakhjulsdriven 330d. Om man bor uppe i Norrland kanske det är värt med fyrhjulsdrift men jag tycker min ligger tillräckligt bra på vägen ändå. |
|
|
Har själv 320d men har testat en 330Cd... den hade 204 hk och astronomiskt med vrid. Den hade sånt drag att man som ovan dieselåkare då hade problem att hänga med de 3 första växlarna. Som många redan konstaterat är 320d en jävligt kul och snål bil... kan inte tänka mig att en 330d skulle vara sämre. Troligen bidrar den med ett ännu bredare leende då man ger den spark =). Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
SpineKracker |
Har kört 530d och 320d. Förvisso väldigt olika bilar men jag skulle satsa på 3 litaren! Bra kräm i den! MVH |
| Själv har jag 530D och den har ett otroligt skönt vrid tycker jag. Tror 330d är snarlik i prestanda? | |
|
Har inte Hondas CDTi ansetts till den bästa Dieseln i världen ? eller var det under 2.5l ? |
|
| Tack för all fakta.. Lutar nog åt 330d iallafall då.. | |
| 8500rpm: den bästa måste väl vara 324td under 2.5 liter? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.