|
|
|
|---|---|
|
Hur får man ner HC värdet?? Var på återbesiktning idag,men det gick åt helsike. HC värdet varierar mellan 150-1800 hela tiden upp och ner som en jäkla jojjo. Tar bilen tjuvluft,har hört att vacum klockan har nånting med det där att göra stämmer det? Måste ha hjälp nu,får körförbud om en vecka. Grejen är det att jag måste kunna fixa felet själv också,befinner mig just nu i en liten ekonomisk kris.. | |
Paap Reeder |
... hur mycket mek kan / klarar du själv? Har du grejor så du kan mäta lambda-signalen? ... annars är nog det billigaste att åka till en aukt BMW-vst och få en DIS gjord. Kan väl ligga runt en 500:- ing. Annars är det nog mycket som att famla i ett mörker. MVH /// Paap R |
|
Paap har dessvärre rätt. Har flera ggr haft samma problem. Börja med att kolla vevhusventilationen, har du tur är den tät och en reparation blir relativt billig. Dock kan det bero på betydligt allvarligare och därmed dyrare anledningar. Lycka till. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Hej!Det kan vara lamdasonden som är trasig kostar ca:2000,men men man kan prova att byta följande.olja,tändstift men det finns lite trixs.....t-sprit i tanken.Det har jag gjort med många bilar.Men det är också viktigt att bilen är riktigt varmkörd innan man kommer till besiktningen.Hör av dig om du har funderingar....mvh/Tony. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.