|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en kanon fin 328 efter 2,5 månad letande... *Svensksåld *3 ägare *Manuell *7900 mil *Titansilver *Borstad aluminium interiör *Svart klädsel ( halvskinn ) *Elmanövererade sportstolar med minne *Mittarmstöd fram & bak *Fällbart/Delbart baksäte *Stolsvärme *Asc *Klimatanläggning *Elhissar fram & bak *El-speglar *X-enon *Regnsensor *Farthållare *Multiratt *Ställbar ratt *Bmw buisness cd + växlare *Vita blinkers runt om *Ac-schnitzer backspeglar *Sebring sportavgassystem *18" Breyton magic fälgar med Dunlop sp 9000 däck *skattad & besiktigad Är denna bil värd 174 000kr tror ni har skickat runt lite här på sidan och det verkar vara ett riktigt klipp... Har sett att 99:orna som är svensksålda står i det och även import bilarna... Med tanke på att denna är sänkt vilket jag vill ha, och även feta fälgar som jag vill ha borde den vara värd 174.... VAD TYCKER NI????????????????? ///Micke | |
|
En bil i dina ögon är väl värd så mycket som du är villig att betala? Det skiljer mycket på bil och bil.. i skick och så... åk och titta på bilen och provkör om du inte gjort det än. Själv tycker jag att silverfärgade e46or är för vanligt vilket borde sänka priset lite? men jag veti fan.. köpte min för ett par månader sen iaf och betalde ett par 10-tusen mindre än denna du kollar på.. mvh Daniel |
|
|
Länk Kanske kan vara ett alternativ? |
|
|
Hej kan kanske erbjuda en sv.såld 330 -02 silver metallic 10 000mil 1ägare, skinn, xenon, sportstolar mm.. för i stort sett samma pengar. |
|
|
174 är i överkant tycker jag. Men om du letat så länge kanske det inte finns ett bättre alternativ som passar just dig, då är den värd det... Polaren köpte för 2 veckor sen en 323ci-00, 8000 mil svensksåld för 109´. Lite väl billigt, jag vet. Men nog borde du kunna hitta en likvärdig 328 för 150 nånstans. Tror jag iaf... Om jag vore dig skulle jag inte bry mig så mycket om fälgar. Det hittar du beggat sen ändå. Sänkning kostar inte heller skjortan. |
|
|
Jag tycker det låter dyrt. Min mor gav 185´ för en 325 -03 Svenksåld på bilfirma för några månader sedan med samma spec förutom speglar och avgas. Jag skulle nog betala mellan 130´-150´ om den är i fint skick |
|
|
En liknande bil -00:a men import såldes för 150'. 17" BMW fälg, helskinn. Annars ungefär samma utrustning. Jag skulle inte ge 174' för den bilen. Kan du tänka dig en 4-d får du en 330 -01 för dom pengarna, eller till och med billigare. |
|
|
Sålde min med liknade utrustning fast med aut, helskinn och utan sportavgas/schnitzerspeglar för 163k för 10 mån sedan. Jag hade ju också 18" även om det inte var Breyton. Hade också 16" alufälgar med bra däck. Min var svensksåld och hade gått strax under 11k mil. Visserligen har den du är spekulant på gått mindre men med tanke på att jag förlorade 25k på 6 veckor på min (Superkass affär) och det var nästan ett år sen så tror jag inte den är speciellt lättsåld för de pengarna. Som Bmw ägare vet man ju hur fort de J*vlarna sjunker i pris i vanliga fall. Räkna in att nya 3 serien blir vanligare och vanligare och att du får en fin 330 för de pangarna också. Jag hade MYCKET heller satsat på den 330 som bunf pratar om. Så mycket roligare bil än 328. |
|
| "Feta" fälgar kan man ju köpa relativt billigt hos ett antal av annonsören här på Autopower om man inte måste ha just Breyton original och vill betala 25-30k extra på bilpriset för det.... | |
ricjo |
Är bilen fin och väldokumenterad tycker jag 174 e rätt ok! Betala hellre lite mer för att få en riktigt fin bil E du osäker på bilens skick lämna in den för test hos tex motormännen eller Bildiagnos hos bilprovningen(Enklare kontroll) Lycka till! Mvh Ricjo |
|
Jo men om man kikar runt på blocket och här så går de fan inte hitta en 00:a som gått 8000 mil med den utrustnngen under 170 000 iallafall.... Och nästan varenda bil är import med.... ///Micke |
|
| Annonserade priser, tänk på det. Powerbörsen har dessutom den egenskapen att många annonser ligger LÄNGE så ibland kan man fundera på om annonsören verkligen vill sälja... | |
|
Ricjo Min bil var mycket fin och fulldokumenterad, fullservad och svensksåld. Men vad hjälper det när ingen kommer och tittar på den? Eller om dom ser en likadan importerad för 15k mindre.......? Mr_Mike När jag sålde min bil låg liknande bilar på annons för mellan 175-220k. Min blev såld för 163k. Det kan ju ge en fingervisning. Ville inte gärna hålla med om det här förr men många Bmw ägare övervärderar sina bilar kraftigt. Den typiska Bmw fanatikern vill helst inte betala nåt för bilen han ska köpa medans den antagligen är guld värd när den ska avyttras av samma person...... Kommer ihåg att det var nån som ringde på ett gäng olika Bmw på Blocket som varit på annons mer än en månad och 9 av 10 bilar fortfarande fanns kvar. Prutläge! |
|
|
Wadstedt79, härligt med någon som säger sanningen!!! |
|
|
Wadstedt, Precis vad jag menar. Har sålt 3 bilar på powerbörsen. I princip har mina bilar alltid varit bland dom billigaste bland alla annonser (självklart inräknat miltal skick utr osv). Ändå får man släppa på några % för att få den sålt. Då har jag annonserat mina i cirka 2-3 veckor innan jag sålt bilarna. |
|
|
men säg att jag klipper denna bil för 170 000kr och kör med den i 1,5 år vad tror ni den kan vara värd sen???? |
|
735 |
Mr_Mike: En dryg hundring ungefär... Ganska kraftig värdeminskning men då har nya cupén lanserats och nybilsköparna kommer vilja sälja sina e46 coupeér... |
|
Mr Mike Tror tyvärr att 735 har rätt. 100-120k är väl troligt. Men det kostar ju att ligga på topp.......= ) Simon_en Jag var väl en som var lite skeptisk till dina värderingar förr men har kommit till insikt den hårda vägen.....= ) Köpte en ganska dyr e-46 precis och räknar kallt med att göra brakförlust på den om jag avyttrar den det närmsta året. Det är ju priset man får betala för att åka fint....he he he sw |
|
|
Wadstedt79, tackar för det berömmet!!! Värderar inte treserie själv, brukar bli alltför mycket personangrepp tyvärr. Roligt att du hittat en 330d som passar dig Wadstedt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.