|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Tjena BMW-freaks! I morrn Torsdag är det dags! Jag åker ner till västra Sverige och hämtar min förhoppningsvis nya kärlek. En BMW M5 årsmodell 02, carbonsvart, med ca 7400 mil på mätaren, från BMW i Hamburg. Firman som tagit hem bilen, säger att den är som ny, gått typ 2000 mil, 1 ägare, full service, den senaste vid ca 6500 mil Insp 2. Har inte haft BMW förut, men tror och hoppas att detta ska bli något alldeles extra! Lägger in lite bilder så fort "hon" kommit hem! Det här ska bli "skitkul"!! Längtar till imorrn!!! |
|
Ser fram emot det...! ! ! (...funderar själv lite på en M5a...) / Joakim Länk |
|
| Stort grattis inget dåligt val ! | |
hampe m3 |
oj oj då, grattis, trevlig färg också.. |
|
Vad kul! Hoppas att den blir bra och inte kommer att krångla när du har den. //Schnitzer |
|
|
Är inte inspektion 2 normalt vid ca 10.000mil? Så är det på min... Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
insp 2 vid 6500 låter tidigt, bör vara en vanlig oljeservice då? |
|
Njuren |
Gott!Hade den inte gått 2tusen mil? BMW - i nöd och lust? |
| Du har köpt min nästa bil..du kommer inte bli besviken.Den bilen kommer ge din körglädje en nu dimesion..Är hel såld på V8 så de blir att köpa en sådan för min del... | |
|
Grattis Lasse, skall bli kul at se bilder :-) Med årlig service verkar det inte orimligt med Insp 2 i år. (olja -02, Insp 1 -03, olja -04, Insp 2 -05). Min egen E34 har genomgått sin andra Insp 2 nyligen och har mindre än 9000 mil på mätaren. |
|
|
Nu får du reda ut det här... ;)...hur många mil har den gått...? / Joakim Länk |
|
|
Skicket motsvarade 2000mil. Mats |
|
|
Bilen har gått 7400 mil, men handlaren tyckte att skicket motsvarade 2000 mil som Mats säger. //Schnitzer |
|
|
Aha... Nu väntar vi med spänning på bilder... Finns det ngn länk till handlaren kanske? / Joakim Länk |
|
|
Emil D: Serviceintervallerna är längre på M5 E39 så Insp 2 redan vid 6500 mil är tidigt. Borde komma någonstans mellan 8-10.000 mil. ___ //Ulf |
|
|
Grattis. En m.femma får det bli för mig en vacker dag också hoppas man :) Får följa tråden och se hur resultatet blir... ;) MVH //Nedde |
|
|
Programmer: Kan så vara men det finns ju folk som väljer att serva bilen varje år trots att bilen inte indikerar på servicebehov. Själv har jag haft 2 släckta lampor som mest.. Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 |
|
|
Stämmer, jag har 2st inspektion i min bok på M5'an. Varför? Jo första 2'an är hjord hos en "auktoriserad BMW verkstad" men inte BMW, så andra ägaren har tydligen tyckt att han gör om den för att vara säker, ca 2000mil senare... Detta verifierat av BMW, och gjort på BMW där jag handlar/servar. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Alltså lite oklart har 2st "inspektion 2". 2st "inspektion" e ju inget speciellt:) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Stämmer Bruno med mina tankar. Lämnade själv in på service i "förtid" tidigare i år för att bilen skulle få en genomgång innan säsongen. Hoppas på att regelbundenheten i service (med mer servicepengar som följd) kan ge fördelar i mindre reparationsbehov (och sparade reparationspengar) i framtiden och en välmående bil. Hoppas på lite bilder från Lasse snart :-) |
|
|
bruno mfl: Helt rätt att man vill serva minst 1 gång per år och kör man inte så mycket så hinner man ju inte släcka alla lampor. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.