|
|
|
|---|---|
| Har en 318i -92:a som har gått ca 14000 mil...import från början..hmmm. När jag startar den och den är kall så tänds oljelampan i ca 5-6 sekunder och motorn låter mer eller mindre som en traktor men det avtar efter ca 10-15 sekunder när den tydligen får upp lite tryck. Även när jag har kört ganska hårt med den så börjar den ticka. Jag har bytt olja och filter men den blev inte bättre. Kan de va så att motorn håller på att ge sig eller är det oljepumpen som är dålig? Är det någon som vet något om detta så är jag tacksam för svar. Kanske är ett vanligt förekommande fel? | |
| Jag hade samma sak på min gamla 318 88a, trycket blev sämre och sämre och till sist lyste lampan alltid under 2500 varv. Jag gjorde precis som du bytte olja mer än en gång, bytte filter o dylikt. Inget hjälpte, började ticka rätt rejält efter 3-500 mil. beställde en beg motor från skrot. När jag plockade ner den gamla visade sig att ett vevlager gått och satt igen oljesilen i pumpen, fullt med metallspån...4:an s kolv hade då varit på väg upp i toppen och legat och "hoppat" på vevaxeln, därav slamret och tickandet...så kan det va, min motor hade gått 17000 mil när detta hände, var ju dock en gammal 8V | |
|
Jag hade exakt samma problem..det finns en ventil som öppnar när oljetrycket är nog högt som hade kärva fast i helt öppet läge.du kommer åt den om du tar bort oljetråget..den är fjäderbelastad och sitter med en låsning i underdelen av blocket 99 % säkerthet så är det den Kör inte med bilen!! för jag åkte på att byta ram,vevlager och vevaxel |
|
| Kan ju även vara ramlagerna som är slut förresten | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.