|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
hampe m3 |
Mäniskor som tror att en fin m3 kostar kring hundra strecket, VET INTE HUR EN FIN M3 SER UT.. Har ni någonsin hört någon som säger, köpt ny m3, tyvär inte i topp skick. Alltid perfekt skick mm, så jäkla tråkigt, känner till 2 som ÄR fräsha, sen finns det säckert ett littet antal ägare här på forumet också som har fina vagnar, Ibjörn eller nått sånt heter en här på som ger ett väldigt seriöst o pålitligt intryck med en till synes MKT fin m3..ohan m dinnan limon.. Såna bilar kostar också mer än normal bilden sen om det finnsmänniskor som inte förstår det, synd, (OBS, menar inte på något sätt att allas andra bilar inte är fina o så men det är inte bara vid försäljninng som "allt" är sååååå himla topp) MVH H |
|
Sålde min dakargula M3 -94 i dag för 80000:- (annonspris 83000), hade en annons ute i ca 4 dagar sen var den såld. Bilen var helt felfri med full dokumentation. Köpte den för 72000:- för ett år sen och har lagt ner ca 10000:- på den inklusive stora servicen så det var en bra affär. |
|
|
Hej igen! Nu är bilen såld! Köparen bestämde sig redan när han såg den på avstånd. Precis som "hampe m3" säger så är det skillnad på fina och FINA m3:or. Angående priset så var det aldrig någon diskussion, jag vet att jag hade fått det ursprungliga priset också, men tyvär hade jag för lite tålamod. Så alla ni med FINA m3:or, skänk inte bort dom! Nu är iaf min bmw tid slut för den här gången. hade bra! /Johan |
|
hampe m3 |
Grattis johan-10, hoppas du känner dig någorlunda nöjd m summan du fick för m,en.. Trevligt att det fans någon som kännde som mig angånde fina och FINA M3or.. MVH H |
|
Grattis till försäljningen. Min M3 Länk |
|
|
Den jag köpte för 69 tusen var den absolut finaste och välvårdade M3:a jag någonsin sett.. De enda felen på bilen var en trasig stötdämparlagring ingen AC och 20 tusen mil på mätaren.... Originallack överallt, inte en repa eller bula även då man stod inne i lysrörsbelysning. Skärmkanterna fram och bak var HELT utan stenskott. Inga läck eller något under.. Maskinen varken skorrade knorrade tickade knackade eller rasslade vid start och gång (som ny). Nu såhär i efterhand så fattar man inte varför man sålde den.. Det var den svarta med Cab fälgar om någon minns den från powerbörsen.... Man kan bara säga grattis till den nya ägaren. Bilen såldes för ca 5 månader sen..... Så bilar under 100 tusen kan visst vara mkt bra. PUNKT!! /Daniel |
|
|
Håller med dig hampe, skicket på M3:or påstås alltid vara helt klanderfritt, inte bara av folk som säljer sina bilar utan även andra. Det sitter så våldsamt långt inne för vissa att säga "skicket motsvarar miltalet"... Ordet nyskick har ju helt tappat sin tyngd. Bilar som denna: Länk 1Björns M3 och Tobias M3 US är väl några av dem som förtjänar en nyskickstitel... Och de kostar därefter. "Mäniskor som tror att en fin m3 kostar kring hundra strecket, VET INTE HUR EN FIN M3 SER UT" - så rätt så rätt. Grattis till försäljningen Johan_10. Som sagt du hade garanterat fått det ursprunliga priset men tid är ju pengar det också :) MVH |
|
|
Helt fel fel fel fel fel.... /Daniel |
|
|
Trasig länk ovan. Ny: Länk |
|
hampe m3 |
tack crisse, danragn tur att alla har olika smak,, men ja skulle NOG INTE köpa en m3 av dig, absolut inte elakt menat. MVH H |
|
Synd för dig.. Sen kan du inte jämföra en M3 Gt som gått 1590 mil med en bil som använts dagligen i alla år för ca 100 tusen kronor... Såklart den är mkt finare man är väl inte dum heller.... Om jag hade bilen kvar så skulle jag kunnat visa dig bilen personligen så jag fått visa motsatsen.... En M3 med 8000 tusen mil för 150 tusen betyder inte att den är finare än en M3 med 14000 mil för 90 tusen.... Men vissa betalar mer för dom låga milen tyvärr!!! /Daniel |
|
|
Ähhh strunt samma =) ... Synd att man inte kunde samla alla dom 100 tals M3:or som är till salu på en och samma plats så man fick se var pris och skick varierar..... Har kollat på ett tiotal M3:or och det finns lik och det finns fina bilar.... /Daniel |
|
hampe m3 |
Jag har kollat på ETT FLERTAL 10 TAL BILAR, alla i bedrövliht skick, förutom min o en nära vän till mig, nu pratar vi bilar live.. Jag pratar inte om m3 som gott 14 000 bruks mil, en M3 för mig är en entusiast bil, min bil rullade bara natte tid ca 1 dag i veckan, (ej strip el dyl, burnisar, uttan litte gasande på högre varvtal på litte högre växlar, kanske litte brett i kurvorna i bland, är en sån där mupp som vägrar gassa på ettan, eller gå av koplingen ngt högre än drag läget ) viserligen litte halv hårt, men tvätten o putsen efter VARJE tur, skapade frågetecken enligt vissa. sen så va bilen också inne för kontrol en gång i månaden, inte för att ngt var trasigt uttan för dt e så ja vill ha det, detta va under en kort period sen gick den bara som mys vagn. |
hampe m3 |
Måste bara tiläga att jag inte anser att en ny tvättad/rekondad bil som råkar stå inne för försäljning hos någon bilhandlare är ny skick eller aceptabelt, bara för att den är ren. söker jag en ny m3 för att ha som hobby bil då krävs det mer, får ja därimot fri spel o känner för att köra en m3 till skroten efter idiot körning dag ut o dag in då kan ja tänka mig en m3 i bruks skick. Icke troligt dock. |
| Hampe m3: Du är då precis som alla andra. Bilen man har själv är såklart i toppskick och ingen annans... | |
hampe m3 |
danragn, tror du misuppfatat allt,, läser du mina inlägg igen så tror ja poletten rammlar ner. Eftersom du förmodligen inte sett bilarna ja haft, så kan du inte vetta hur jag är som person med bilarna, vid 3 tillfälen har det hänt att jag köpt just det objektet jag vellat ha för en BRA bit över marknads värdet, värför behöver jag nog inte förklara.. vi är helt enkelt olika, även jag har haft en tok risig bil, min första bil som ja köpte 99 va en 97 svensk såld vr6 syncro m 2 ägare som hade gott 6800 bruks mil, det va bedrövligt skick på den.. dvs normal skick, men det va inte häller samma typ av bil som en m3. M3 är i mina ögon en väldigt trevlig vagn som ja anser att man ska behandla m respekt o kärlek, det är absolut inget fel i att köpa en m3 i bruks eller sämre skick o använda den som en bryks bil, men det är inget för mig. |
hampe m3 |
danragn GT,n i länken av Crisse, är den också en m3 i helt vanligt skick, en sådan man får för 70 000?? Åk o titta på den så ändrar du nog uppfattning. |
|
hampe m3. Körde du din m3 en gång i veckan och lämnade in den för kontroll en gång i månaden??? |
|
|
min gick i mådags för 100000:- annons pris var 91000:- dock fick han med en ljud o bild anläggning för ca 15000:-värde """ åka viner bil e alltid kul :( """ |
|
|
Hampe m3: Jag kan nog inte hålla med dig till fullo. Jag är med i en sportvagnsklubb där det finns gott av aentuseaster av äldre engelska sportbilar. Dessa finns det väldigt få av och vill man ha en sån så får man nöja sig med det man får tag i. Sedan lägger personerna i fråga ner en väldans massa tid på att renovera bilarna så att de blir i otroligt skick. Dessa kallar jag i alla högsta grad för entuseastbilar trots sina säker dryga 20000mil på mätaren. Sen om vi pratar entuseastbilar med låga mil...så tycker inte jag att en bil me 7-8000 mil hör dit. Det är okså ganska mycket mil. Om den har gått 7000 eller 14000 spelar mindre roll tycker jag. Ska det vara något alldeles extra ska det vara den där M3 GT på 1300 mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.