AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.175

M3 E36, hur sälja? (forts)

Sida 1 av 3
Jo
3
Johan_10
Bmw M3 -93
Fortsätter här på tråden som försvann.

Nu har jag följt era råd, sänkt priset och skrivit en utrustningslista.
Hoppas det gör någon nytta.
Om inte får jag väll konservera den och vänta 10 år, då kanske den har blivit ett riktigt samlarobjekt :)

Mvh
Johan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det var en röd M3 som du hade väl? Har för mig det. Den såg väldigt fin ut. Hade jag varit intresserad av M3 E36 så hade den varit ett riktigt objekt att kolla på. Den hade ett väldigt bra originalstuk.

//Schnitzer

M3-Mackan
Hade vart intressant att veta vad ni som fått sålt era M3or fått för dem? Annonspriser är ju en sak och vad de säljs för en annan. Någon som vill dela med sig av försäljningspriser?

-Mackan-
BMW M3 -94, 18200 mil. Svart, svart skinn. Fungerande AC och AC-Schnitzer fälgar. Servicebok. Bra skick. Annonspris 109.000, såld för 103.000 efter ett par veckor. Såld via Powerbörsen.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
M3 Mackan...jag sålde min diamantsvarta coupé 93:a import, svart skinn, ca 11.900 (ärliga) mil, fick 143.000:- i juni förra året...känns som jag hade flax, såg en exakt likadan till salu nu för runt 90...
hampe m3
svensk såld m3 m ca 9700mil o 2 tidigare ägare, el stolar,stora datorn, uttökat skin, full bok, SAMMMA skick som ny, inte en repa eller rost fläck ens under, 93 000kr m rasad motor, i juli föra året.. (skade görelse 3 år sedan, ny inrdning,lack, stolar, fälgar, kjolar, ruttor), ägaren tog av hjulen vid tvättning :) 200mil på ett år, båda ågarna på samma gata äldre UTAN vyxna barn, fin bil.
hampe m3
årsmodel 93.
M3-Mackan
Mosse, Men din gamla var vad jag läst mig till här på forumet ett exceptionellt fint ex. :)

103´ för din Åsbrink tycker jag inte heller var så illa. Gör man en dum sak om man släpper iväg en fräsch 93a på 12000mil för 85´ (Hardyskivan eller kardanknuten bör bytas. I övrigt inge fel på den) ??

-Mackan-
ed
776
edge
520dT M -15
Johan_10
Tror att det enda problemet med din bil är att den är röd.
De finns säkert hur många som helst som tycker de e den snyggaste färgen, men alla jag känner säger att de inte gillar röda bmw:s. Delar absolut inte deras mening, tycker personligen att det är skit snyggt.
Hoppas du får sålt den till ett bra pris...
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
har nästan inte fått ett enda napp på min.
93a, 16600mil, gul, ligger ute för 91000:-nu.borde ju kunna få någon intreserad iaf
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det är tragiskt att M3:orna har blivit så lågt prissatta...

Tyvärr verkar det som att just gult är väldigt svårsålt, det ÄR en speciell färg, men mkt fin i mina ögon.
Rött tycker jag inte borde vara ett problem, superfint på en just M3...

M3 Mackan, jo det stämmer, bilen var mycket fin, verkligen ett unikt ex...så den var värd sina slantar.

En sak är ganska säker, en M3 i orört originalskick behåller värdet mkt bättre än sönderstylade ex....
Det finns en 95:a coupé, Hellrot med tyg / alcantara till salu, den har bara rullat lite drygt 7.000 mil & är helt original...det förvånar mig att den bilen inte är såld...finns på Traderamotor.
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Kan tänka mig att just den kyckling-gula och helröda m3an är svårsåld pga färgen. Den var snygg när den kom men inte alls så tidlös som en metaliclack.
Tvärtom så tycker jag ofta det är extra intressant med lacker som var typiska då det begav sig! E36 M3 marknadsfördes rätt hårt i just dakargelb och just därför är kulören fruktansvärt helrätt på bilen. Fabriksutförande naturligtvis...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Håller med Olof, verkligen superläckra färger båda två! Passar otroligt bra på originalbilar, speciellt den röda du har "Johan_10", väcker verkligen habegär. Var lite tålmodig så blir den såld.

Jag tror snarare problemet är att det finns så många på marknaden just nu. Men de fina kommer sållas bort inom en månad eller två då blir konkurrensen inte så mördande.

MVH
Sen är visserligen tidlöshet och diskretion två olika diskussioner... Dakargelb väcker uppmärksamhet oavsett vad man tycker om kulören ;) Tillgången på E36 M3 tycks vara stor så tålamod torde vara a och o.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Tackade nej till 145K / M3 -94/ då köparen var för gnällig. Men har på gång ett byte med en E46 SMG så kanske det blir ekonomi i slutänden i alla fall. Försäkringspremierna gör det ointressant med E36 M3.

M3/// Mullret
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
vad man får för sin bil är ju grymt olika beroende på utrustning å skick åså vidare! jag kan då säga att ja betalar hellre lite extra å får rätt inredning & allt ja vill ha! en & inte vara 100% nöjd!! När ja köper bil! jag letade 1 år innan jag hittade den M3an jag har NU!!
Den enda anledningen till att jag inte har förverkligat min dröm om M3 är att dom är så hutlöst dyra att försäkra.
Annars hade jag gärna haft en röd M3 med svart skinn :)
Dom kanske går ner en vacker dag *hoppas*
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Hej, Har haft 3 st och jag har fått 74, 79 och 82 tusen för dom. Har köpt en av dom för 69 tusen. Så vissa har lite fantasipriser på bilarna.

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Om ni inte hade tänkt att köra av själva så går det alltid att halvförsäkra med MER försäkring. Täcker skadegörelse och vilt. Ca 5000:- år hos läsförsäkringar.

/Daniel
Jag sålde min 93:a för ett halvår sedan för 82 tusen med visst
besvär den var helt original, röd, AC, fullservad 14500mil och i bra skick.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.