AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
44.518

Täcka över reg-numret i annons = ohederligt?

Sida 9 av 10
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
...satansjävlaiphone...

...Din bil och stjäla exempelvis dina oerhört värdefulla fälgar eller varför inte shadowlinepaketet, helt okej!

Problemet med täckta regnummer är att det för vissa bär en doft av direktinport, mätarfiffel, restskulder och snabbt ihopfixade lettiska usa-importer :-) det behöver inte vara en nackdel, men.. Varför chansa imho?

Grodan kan berätta mer om de stora fördelarna med täckta regnummer ;-)

Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Jag bara retas, Grodan, det vet du. Förstår att inte alla vill ha oväntat besök om man bor lite ensligt till...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
:)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grodan;
Av alla bilar jag sålt har endast 335d dykt upp på forumet.
Dessutom har jag varit första ägare på alla mina bilar förutom ett övertagande av en företagsleasing så det kanske inte spelar så stor roll. Men skulle jag sälja en Lamborghini eller liknande skulle jag kanske dölja plåten.

Kristoffer_L; haha, den var bra;)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Profossen, där kom ett argument som till och med jag kan hacka i mig :)
"messing" får de gärna stjäla för min del och behålla *asg*. Plötsligt händer det som det heter :-)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
StefanL//

Men det handlar inte om bilen, det finns folk med lån som äger Lamborghini, det finns miljonärer som kör Passat, Skoda eller Mitsubishi också. Men att dölja reg.nr kan även förhindra kriminella som sitter och surfar på svenska blocket utomlands hoppar över din bil och gör beställningen av sin nya läderklädsel eller motor via sina kontakter i Sverige på en bil som visar reg.nr istället. :)

Det som fick mig att fortsätta och göra det var faktiskt när jag var utomlands för några år sen och såg hur hotellägaren satt och surfade på bilar på blocket i Sverige och människan kunde inte ett ord svenska. Då vände jag mig till sambon och sa det är därför folk döljer sina reg.nr.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Grodan, jag surfar också på utländska bilsajter utan att kunna språket...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Robert Lundberg//

Ja det gör jag också, men då är det bilannonser där bilar är billigare eller större utbud än i Sverige, exempelvis Tyskland och har själv importerat från Tyskland förr. Men jag skulle inte surfa på blockets bilmarknad om jag bodde i Kroatien liksom. hehe
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Tror att någon har "Gone in 60 Seconds" som favoritfilm.....
Att många utlänningar surfade på Blocket för några år sedan var inget konstigt. En Euro var värd 10-11SEK och ett relativt sett stort utbud av begagnat pga blomstrande nybilsförsäljning gjorde Sverige till ett rea-land för begagnatspekulanter.

De fina bilarna gick tillbaka till västeuropa medans skitet (dvs importliken) gick till andra marknader.
Korak: ...eller en mildare form av paranoia. Välj själv :-)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
No man's land med Charlie Sheen där de snor bara Porschen den är grym den. :) Men Gone in 60 seconds är ok men inte mer. :)

No man's land, visserligen från 1987 men håller än. :)
Länk
Grodan : " Jag skulle inte köpa bil av någon som hette BMW vare sig de visade registeringsskylten eller inte."

Varför är det inte ok att kalla sig "BMW" när man säljer bil? Om man ska skydda sig själv på något sätt så måste det väl vara lika ok med ett dolt namn som en dold regplåt... Har man ett ovanligt namn så är det enklare att finna personen/bilen eller vad man nu vill skydda genom namnet än genom en regplåt.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag har hitills aldrig ringt till någon som har dåligt utformade annonser, oskarpa bilder, heter BMW eller har dolda skyltar. Som köpare väljer jag objekten och då sållar jag bort dessa. Sedan kan jag missa en och annan seriös bil men det kan man ta om det inte är frågan om ett unikt objekt.

Av samma anledning, vid försäljning sätter jag alltid ut fullständigt namn, anstänger mig om att få en tydlig och informativ annons med bra bilder som visar registreringsnummer eftersom det ökar chansen för bästa pris.

Man behöver inte ens blanda in fina utbildningar för att förstå det eftersom det är sunt bondförnuft.

Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Om jag ska se om jag är intresserad av någon av kanske 100 bilar - inte f*n tänker jag göra av med 100 kr extra och all den tid det tar med att få tag i folk bara för att få reda på alla regnumren som annonsören lika gärna kunde ha lagt ut från början.

Det handlar om att man bara vill ringa på objekt som ÄR intressanta, inte ringa för att se efter ifall de KAN BLI intressanta. Eller ringer ni också på annonser där det står:

TILL SALU: BMW

för att se om den kan vara intressant? Nej, om man inte ens vill försöka göra bilen intressant så ska man inte ha några spekulanter.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Mats: kloka ord!

Finns det fortfarande ingen som kan påvisa sambandet mellan stulna bilar eller tillbehör och annonser med regnummer? Eller är det verkligen bara nojiga människor som TROR att det är så. Tycks alltid vara en bekant som fick sin bil stulen när han hade en annons med visat regnr på Blocket?

Mats
BMW CS #5847
Någon skrev att man är lat om man inte orkar ringa och fråga om regnr, själv vill jag kalla det rationellt, varför ringa om man bara behöver ta upp transport styrelsens hemsida och kolla det mest grundläggande.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Håller med helt. Eftersom den stora anledningen till att täcka regnummer är att försvåra kontroller så struntar jag alltid i dessa bilar. Det finns en anledning till att man täcker och den är i 19 fall av 20 att det bor lik i bilens historik.

-------
//Lövet
Hur många här har köpt bil utomlands där skyltarna antingen inte ens finns (eftersom bilen är avregistrerad) eller dold av olika skäl ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.