AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
44.515

Täcka över reg-numret i annons = ohederligt?

Sida 7 av 10
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Men det handlar inte alltid om bilen i sig folk vill skydda. Jag bryr mig inte om det handlar om en Fiat eller en Lamborghini. Finns det stenrika gubbar som kör en gammal Mitsubishi Colt (jag känner till en) så finns det även wannabes som lånar till en Lambo också. Folk kanske vill vara anonyma helt enkelt och vill inte öppna sig för hela världen. :)
Grodan : När lämnar du ut regnumret om du ska sälja bilen? Till vem som helst som mailar/ringer?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag lämnar ut när någon ringer och frågar efter reg.nr. Är någon verkligen intresserad av bilen så ringer de. Hittills har det fungerat utmärkt och kommer även att fortsätta med det. :)

Ma
66
Magnusa
530d Touring-02 535d Touring-07 *SÅLD*
MB C63 AMG Touring-08 (sorry)
Håller med Grodan, om man väljer bort bilar som inte har reg.nr i annonsen, har man nog missat en hel del fina objekt. Men det är klart, alla "Premium selection" bilar som BMW har i sina annonser där man bytt ut reg.plåten mot just "Premium selection" är det säkert också ngt lurt med... Men det står väl alla fritt att ringa på de annonser man tycker är intressanta. :) Trevlig helg!

Dizzy69
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

I hälften av annonserna med dolt regnr heter säljaren "bmw" så nog har man nåt att dölja då. Jag kanske missar ett bra ex men det kan jag leva med. Föregående ägare ingår i min bedömning når jag är intresserad av en bil, dörför går dolda regnummer bort.

Mats
BMW CS #5847
Man kan inte jämföra BMW-återförsäljare med privatpersoner.

RBiH for life!
Ma
66
Magnusa
530d Touring-02 535d Touring-07 *SÅLD*
MB C63 AMG Touring-08 (sorry)
Det är väl klart att föregående ägare "ingår i bedömningen" men vem som har ägt bilen får man väl reda på om man ringer vederbörande... Eller sitter du och slår på regskyltar och på detta sätt sållar bland vettiga objekt?? Sen att man inte kan jämföra Bmw handlare med privatpersoner är väl en självklarhet, men det var ironi från min sida ; ) men om du däremot på fullaste allvar tror att du inte kan bli "förd bakom ljuset" hos en bilfirma där man har Bmw loggan på väggen, då har du nog en del kvar att lära... Det handlar till syvende och sist om säljaren, inte vilket företag du jobbar åt.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag kollar upp historiken ordentligt på en bil först efter kontakt med ägaren.
Som bekant, first impression last. Sen bryr jag mig inte om ägaren döljer reg.nr, med dagens Sverige kan jag förstå alla som gör det.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

exempelannons: i vilket syfte månne heter han bmw och döljer regnumret Länk

Mats
BMW CS #5847
Det är väl självklart? Han är ju rädd att nån ska komma hem till honom och sno den fina bilen... B-)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Trimchip medföljer. Helt original"

Världsklass.

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Efter en veckas sökande efter bil till exet så har jag kommit fram till följande; jag kommer ALDRIG att intressera mig för en bil med dolt regn.nr eller där annonsörj*veln kallar sig "BMW", "Audi" eller annat varumärke. Jag kommer heller ALDRIG att åka på en bil som annonseras av en "Mikael", "Johanna" eller annat svenskklingande namn och där det svarar någon som inte talar mitt språk.

Hädanefter handlas det bara bil av gubbstruttar med välklippta gräsmattor som haft bilen minst 5 år.

Dölja reg.nr på en standardbil är BARA för att luras/dölja något, eller för att man helt enkelt är korkad och "gör som alla andra".

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Glömde en sak som kanske redan diskuterats i tråden. De som döljer sitt reg.nr, hur f*n gör de för att skydda sin "skatt" när de är ute på byn och far?

Vill även rikta ett stort tack till alla bluffhandlare som visar reg.nr, det sparade mig mycket tid. "Nu är det dags att sälja min bil p.g.a firmabil. Jag har skött den väl under åren, de låga milen beror på att jag bor i USA halva året". Saxat från en annons där en ökänd "bilhandlare" stått som ägare på liket i 4 dagar.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
"ägd inom familjen" skrev en annan Fifflo, det måste vara en jävla stor familj han har, eftersom det var 12 st. ägare på den på en 06:a... "Klan" snarare...

Fy fan för att behöva leta bil, det märks att både kriminal- och psykvården är nedlagd :-(
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Robert Lundberg//

Då är du väl bland de människorna som aldrig vågar köpa en båt heller då eftersom de inte har synliga reg.nr överhuvudtaget. :)
Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Problemet är att bland bilägarna finns det fler skumma typer.

//Stefan

Mina bilar:Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inom båthandeln existerar inte den typ av svartförsäljare som lever på att snabbt köpa och sälja begagnade bilar.

-------
//Lövet
Kul diskussion. Vi som vill se regnr får leva med att vi missar bra exemplar. Ni som inte vill visa får leva med mindre antal aspiranter på era bilar. Vem lider mest?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
simon_en//

Ni, eftrersom "vi" får såld bilarna ändå. :) Hittills har jag aldrig fått vänta mer än 3 eller 4 veckor. ;)

andreas_lofgren//

Om nån bransch det finns skumma affärer i så är det båtbranschen. Jag märker att du aldrig ägt en båt. :)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jämförelsen med båt kändes väl inte helt relevant :)

Jag skiter egentligen i vilket, är man paranoid, korkad eller har något att dölja, då kan man väl fortsätta att täcka nummerplåten på sin brukskärra. Kör falskskyltat i stan också, man vet aldrig...

Bilar till salu finns det gott om, varför välja en säljare som med stor sannolikhet är en bluffare? Man missar inget, det kommer alltid nya bilar, däremot så kan det ibland räcka med ett samtal från rätt person för att få sålt, så givet att det är säljaren med rent mjöl i påsen som är förloraren på detta. Bara för att h*n gjorde som "alla andra" och täckte plåten utan att reflektera över varför.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.