|
Sida 10 av 10
|
|
|---|---|
|
Jag har gjort, köper man bil från bilfirma i Tyskland då saknas det reg.skylt, köper du från privatister då skrotas deras skyltar och ersätts med nya importskyltar. :) Jag skiter fullständigt i om vissa skulle dissa min bil för att jag döljer reg.skylten, majoriteten av bilköpare är inte forumsprofessorer! Jag är mer intresserad av seriösa köpare som orkar lyfta på luren och bilda sig en uppfattning om bilens ägare och bilen. För mig är det lika viktigt vem som äger bilen som bilens skick. Jag skulle aldrig köpa bil av en idiot oavsett hur fin och välskött bilen är och det märker man direkt. Men vill folk skriva storleken på deras t-shirts, skor och kallsonger för att verka mer trovärdiga får de väl göra det. Finns alltid nån som nappar på deras lik också just pga "de är så trovärdiga, de vissar ju faktiskt reg.nr, den bilen måste vara tip top.". :) |
|
| Vem påstår att bilen måste vara i toppskick för att regnumret visas? Jag är fortfarande nyfiken på varför man inte får dölja namnet för att skydda sig när man säljer bilen när det är ok att dölja regplåten? | |
|
GE// Eftersom man kan inte heta BMW helt enkelt om nu det inte är förkortning för Britt Marie Wadelius eller liknande. Jag skulle inte köpa bil av någon som hette BMW även om personen visade reg.nr, jag köper då hellre bil av Per Åke Andersson med dold reg.nr. :) |
|
|
På Mobile.de och Autoscout24.de finns närmare 2 miljoner bilar. Den absoluta majoriteten av dessa saknar regnummer Men det säljs som bara den utan att folk gnäller |
|
|
Grodan du verkar vara en ql och trevlig kille. Däremot motbevisar du hela tiden dig själv med dina resonemang att du inte bryr dig om du tappar aspiranter och därmed en möjlighet till ett högre pris. Enkel utbud/efterfrågan teori. Som säljare ska man dessutom göra det så enkelt som möjligt för köparen att slå till, dölja regnr är ingen framgångsrik metod då. Dessutom hur gör du på stormarknadsparkeringen, tar du av regskylten då? Fö finns det ofta gott om 400KSEK + bilar som står där med regskylten på. Du har helt rätt i att alla bilaspiranter inte är forumprofessorer, just därför vill de kolla upp bilens historik innan de bemödar sig att kontakta säljaren. |
|
|
Seriösa köpare kollar bilens historik först och ringer för att störa ägaren efteråt. 1. Varför störa folk om man inte är intresserad av bilen? Och om man inte känner till historiken - hur vet man om man vill vara intresserad av bilen eller inte? 2. Har man bilens historik så hör man direkt när ägaren försöker mörka. 3. Hur smidig blir en affär med en paranoid säljare om man ska föra över pengar mellan banker? Grodan: Kan du inte specificera VAD som gör att du hellre gör på ett visst vis istället för bara ATT du gör på det viset? Det blir lite "jag gör så för att det är bäst eftersom jag säger så" över det hela, om du förstår hur jag menar. :-) Lite resonemang och argument bakom varför det är ok att dölja regnumret och inte namnet vore väl önskvärt. Likväl som att man inte kan heta BMW så kan man ju inte vara utan regnummer heller, så det är ju samma sak. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
GE: exakt vad är det man skall skydda sig för? Mats BMW CS #5847 |
|
| t80196: Det får du fråga Grodan om, det är han som skriver att man döljer regnumret för att skydda sig mot allt möjligt. Jag kör alltid med fullständigt öppna kort när jag säljer bil och köper inte bil av nån som försöker dölja nåt. | |
|
Ärligt talat, hur många gånger ska behöva rabbla upp varför? Tråden är ju kvar, det är bara och läsa "igen" så slipper ni ställa samma fråga gång på gång. ;) Jag påstår inte heller att alla som döljer reg.nr har rent mjöl i påsen och samma sak gäller även de som kör med "öppna" kort. Gudarna vet vad dessa öppna kort har för lik i garderoben ibland. :) |
|
| Grodan : Kan du förklara på ett vettigt sätt varför det inte är ok att dölja sitt namn? Dom som döljer namnet gör ju det i samma syfte som dom som döljer regnumret. | |
| Ge...dig? hehe, Jag har förklarat flera gånger i samma tråd, orka liksom tugga på samma sak igen. Svaret hittar du i tråden. :) | |
|
OK, kan i och för sig förstå om du har t ex ljud eller något annat värt 50 papp och skriver så i annonsen, men på en helt vanlig, standard bil? RBiH for life! |
|
| Ok Grodan, anser du att du har svarat bra så är det väl ingen idé att fråga mer angående namnet. Tyvärr finner jag bara en massa svammel när jag läser det du har skrivit om den biten. Men är du nöjd så är väl jag också nöjd då. ;-) | |
|
Jasko76// Det handlar inte alltid om själva bilen i sig som jag tidigare skrev. Det är inte alltid bilen man vill skydda. :) |
|
|
Ahh, denna tråden har blivit alldeles för lång :) RBiH for life! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.