|
|
|
|---|---|
|
Har en M3 från -03 med manuell låda som gått ca 3 000 mil. Hade uppe den på lyften bara för att för skojs, skulle kolla under osv. Känner lite överallt och kommer till slut till höger drivaxel bak och den glappar något enormt. Tyckte tidigare att jag hörde lite klonk ljud vid starter men trodde inte det var nåt speciellt. Någon av er andra som haft glapp i slutväxel/diff? Bilen skall för övrigt in på garantijobb nu för detta. // AL | |
|
Hejsan, Min M3a 02a med 7200mil pa mataren har samma problem fast pa bada drivaxlarna, glappar nage enormt. Underdimentionerade var svaret fran BMW! ca 10-12000 for byte av bada inkl. arbete :( Far bli byte nu innan varen kommer. |
|
| samma fel på min m3 -01a.. läste om en som hadde byt till csl diffen, är den bättre och passar den på en vanlig m3a? | |
|
Kan man inte använda detta repari kit för att fixa detta. REPAIR KIT BOOT INNER 2 33219067805 $92.63 |
|
| Misstänker att det är precis det här probelemt jag har också, det låter förjävligt och jag vågar knappt gasa med bilen... Det förtar hela körglädjen, man är bara orolig att nåt ska gå sönder - det låter ju så! | |
|
-AL-: Tråkigt att höra om dina problem. Att det är glapp när man känner på kardanstången, skall vara "normalt". Men att drivaxlarna glappar = problem... Hur fick du BMW att ta din bil på Garanti ? |
|
| det ska vara ett glapp i slutväxeln på dessa bilar, och är det så att det låter för mycket när man svänger så finns det en speciell olja på BMW för detta problem. Häll i och sedan svänga fullt 10 varv åt båda hållen... | |
|
Felixrs2: Visst, det är stort spel i diffen på M3 E46 som kan uppfattas som ett klonk. Men -AL- referar till glapp i drivaxelarna, vilket inte är normalt. Du kanske tänker på dom fallen där BMW inte bytt olja efter inkörningskontrollen. Detta medför att skirker och konrrar i diffen, och kan oftast lösas med rätt olja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.