|
|
|
|---|---|
|
Hello All. En lite fråga. Kopplingen i min z:a knarrar lite när man kopplar. Ljudet är lite som när något inte är riktigt smort. Något man kan göra själv? Kopplar rent å fint, men ljudet vill man gärna få bort. | |
|
Tjena, bara å ta lämpligt smörjmedel (typ 5-56) och en fiklampa.. sen är det bara att, smidigt som en vessla, försöka komma åt och lysa upp i pedalstället. Där kommer du se att pedalstängerna sitter ihop och du kan sådeles smörja lite på dom kopplingarna så brukar ljudet försvinna! /eFx www.z4.se |
|
|
Precis som eFx säger så finns det botemedel. Jag gjorde mig smidig som en vessla i förrgår, bestyckad med en silikonspray, och gav allt som kunde gnissla vid kopplingen en vuxen dos med silikon. Gnisslet försvinner! Om du använder silikonspray, så skydda pedalerna så att du inte sölar ner dom med silikonet, det blir farligt svårt att få fötterna att stanna på pedalerna då... Mats |
|
|
Jag tror jag också måste prova detta med silikon istället, då jag körde med 5-56 och det funkade i typ 2 dagar... Verkar vara ett standardfel.. Jag tror det har snackats om detta förut. Mvh PG |
|
|
Här har du skapligt länk där du kan se hur saker och ting hänger i hop. Länk Mats |
|
| Tack allesammans. | |
|
Inte bara ett Z'a problem, vet inte hur många BMW's av varierande modeller jag åkt eller kört som gnisslat i kopplingen. Fredrik M |
|
|
Precis, hade detta på en E36:a t.ex... :) /eFx www.z4.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.