|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att skaffa en BMW 725 TDS då jag åker en del bil i jobbet. Verkar vettigt då man åker kungligt och ganska billigt. Någon som vet hur mycket dessa drar? Någon som vet hur mycket utrustning som är standard och vad det är för prylar? Någon som vet hur mycket skatten ligger på? Vill gärna veta så mycket som möjligt. Tack på förhand! - Johan | |
| E det verkligen ingen här som vet något om dessa? | |
sebbe_bmw |
Den borde väl gå ganska surt om jag får säga vad jag tycker då..Är det inte bättre med en 740d i så fall..visseligen dyrare men... |
| Joo! Eller varför inte en BMW 745?. Det 740d istället för 725 handlar om 300 000:- istället för 130 000:-.. | |
|
Enligt cad jag läst här är skillnaderna i bränsleförbrukning liten, men underhållet desto dyrare vid större motor. Ifråga om utrustning så verkar det som om bilar som utbjuds med större motor även har mer utrustning i övrigt. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Joo! men 740D kostar bra mycket mer att köpa. Har kollat runt lite och de flesta 725:or jag hittat är fullutrustade. Någon som vet ungefär hur mycket soppa de drar? Någon som vet vad skatten ligger på ungefär? Någon som vet hur de går? (går ju att uppgradera de så man får 173 kusar också för ca. 5000:-). Någon som vet hur kvaliteten är på de motorerna? (då mätaren står på 17000 mil i tyskland på en 96:a så kan man ju ana att de redan är backade och klara, har nog gått en 40-50 000 iallafall...) Vill gärna veta mer. |
|
sebbe_bmw |
Jag kan ju inte svara på hur kvaliten är på dom men jag körde 530d för ett tag sen och den gick nästan om inte bättre än 528an... Har också kört 740d..När dom 550? Nm sätter sig i ryggen känns det skönt:) Jo visst är det en enorm prisskilnad men du kommer inte ångra dig med en 740d tror jag... Sen är ju bensinare bättre i min mening Sebbe |
|
Kanske kan en 730d eller 530d vara ett alternativ...det skiljer inte så mycket i pris till en 725tds, men med betydligt modernare och snålare? motor. Sannolikt mer lättsålt i framtiden med skulle jag tro.... Simon |
|
| Det är trots allt 40000:- upp till en 530d och 90000 upp till en 730d. Det är pengar jag inte har för tillfället :(.. får väl se vad det ska bli da.. är inte 725:an bra så får det väl bli en merca diesel istället... tyvär.. | |
|
Önskar dig lycka till med ditt bilköp...om det är så att 725 är det som är rimligt för dig att köpa, tveka inte att kolla på den. Kolla gärna på 728 med...jag kör själv 528 och vet hur snål på bensin den är vilket innebär att man måste köra många mil innan diesel lönar sig även om man har billig diesel. Simon |
|
sebbe_bmw |
Klart att 725 är en undebar bil..Fin komfort och allt men det kanske inte är en bil med dom bästa prestanda men det kanske man kan klara sig utan om man tänker på priset och att bara få åka 7 serie:) Satsa på 725 om du tycker det känns rätt Sebbe |
| Du har inte funderat på en 730d? Den har en common-rail motor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.