AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.175

Bensinförbrukning M70

Sida 2 av 2
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
usch! 2.2 är lite drygt när literpriset är farligt nära 12 kr.
jag känner igen mig lite när jag för några år sedan körde min dåvarande 750iAL nästan uteslutande i stan, jag var glad om jag kom 50 mil mellan fulltankningarna.

däremot är min nuvarnade M73 verkligt snål, körde stäckan frankfurt-munchen en lördagseftermiddag (mycket stau och därimellan fullt spett) med 117 Km/h i snitt med en förbrukning på 11.5 liter/100 km.

fast det i sin tur är inte lika imponerade som min Fabia RS som grejade sträckan Göteborg-Frankfurt a.M. med ett snitt på 126 km/h och snittförbrukning på 6.8 liter/100 km. Diesel ÄR framtiden!

BMW CS #5139
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag kör med 205:or men de är breda som 215 om man mäter. Med däcktryck på 3 bar.

Du har inte provat motsvarigheten till kompressionsprov, dr man mäter strömmen till startmotorn istället. Det borde kunna ge svar på om någon cylinder har läck.

/Mats J
Paap Reeder
MatsJ!
Jo men kompressionen är nog på 11 i alla burkar men med Leak-down förfinar man enligt min mening ytterligare "undersökningsinstrumentet" s a s ... det man inte "ser" genom mätningar av startströmmen kan man säkert se på ett manuellt kompprov och själva L-D-tetstet är det optimala tror jag.

Har väl nu rullat dryga 1000 mil sedan jag "kikade på" 10:ans ringar och nu vill jag se om nått förändrats.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.